فزایش ۴۰ درصدی بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
15 شهریور 1399 - 19:20
بازدید 139
5

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۴۰ درصدی بیماران کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. به گزارش گفتمان زاگرس:”پرویز یزدان‌پناه” روز شنبه ۱۵ شهریور ماه در حاشیه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: در حال حاضر ۲۲۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که از […]

پ
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۴۰ درصدی بیماران کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:”پرویز یزدان‌پناه” روز شنبه ۱۵ شهریور ماه در حاشیه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: در حال حاضر ۲۲۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر بیمار کرونایی قطعی بوده که ۲۳ بیمار از مجموع بیماران قطعی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴ نفر زیر دستگاه می باشند.

وی اظهارکرد: تعداد بیماران کرونایی بستری استان نسبت به دو هفته گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۲۵۰ تخت برای بیماران کرونایی استان در نظر گرفته بودیم در حالی که هم اکنون ۲۸۰ تخت بیمارستانی استان توسط بیماران کرونایی اشغال شده بنابراین نیاز است که تخت‌های بیمارستانی استان را برای بیماران کرونایی افزایش دهیم، اما اگر مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با کمبود تخت‌های عادی و آی سی یو مواجه خواهیم شد.

یزدان‌پناه تاکنون ۴۸۶۱ بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند، بیان کرد: تاکنون ۸۸ فوت ناشی از کروناویروس  در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که از ۸۲ مورد دارای بیماری زمینه ای و ۶ مورد دیگر فاقد بیماری زمینه ای بودند.

وی با بیان اینکه میزان بروز بیماری کروناویرووس در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاست، ادامه داد: در سطح کشور به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۴.۵ نفر به کرونا مبتلا شدند، در حالی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸.۷ مورد بوده است که معادل دو برابر بروز بیماری کرونا ویروس در کشور است. بنابراین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باید احساس خطر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور کمتر از نصف است. اما نباید این احساس شود که مرگ و میر در استان ما بالا نمی رود.

یزدان‌پناه تاکید کرد: طی دیروز جمعه ۱۴ شهریور ماه ۲۸۰ نمونه داشتیم که حدود ۴۰ درصد از این تعداد مثبت بوده و بیشترین نمونه‌های مثبت به ترتیب مربوط به شهرستان بویراحمد، کهگیلویه، دنا، گچساران و بهمئی بوده است.

وی اظهارکرد: روند رشد ابتلا به کروناویروس در شهرستان دنا بیشتر از سایر نقاط استان است که مردم این شهرستان باید توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم توصیه کرد؛ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، حتما ماسک بزنند، در تجمعات حضور پیدا نکنند، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند تا بتوانیم در سطح استان به روند ثابتی در خصوص کروناویروس برسیم.

یزدان‌پناه با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: خانواده‌ها کمک کنند تا فرزندانشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه بروند.

وی در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان بیان کرد: چهار شهرستان بویراحمد، گچساران، چرام و کهگیلویه در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان لنده در وضعیت نارنجی و سه شهرستان دنا، بهمئی و باشت در وضعیت زرد قرار دارند.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.