انتقاد همتی از رانت چند نرخی بودن ارز: مدعیان و معترضان دیروز و متولیان امروز دولت و مجلس، چرا این روز‌ها ساکتند؟
20 تیر 1402 - 12:26
بازدید 116
9
همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی نوشت: مدعیان و معترضان دیروز ومتولیان امروز دولت و مجلس، چرا این روز‌ها در مورد رانت چند ارزی یعنی اختلاف دلار ۲۸٫۵۰۰ با دلار ۳۸ الی ۴۱ هزار مرکز مبادله ارزی و دلار مرکز مبادله با دلار ۵۰٫۰۰۰ بازار آزاد یا به گفته مسئولان بازار غیررسمی در ماه‌های اخیر ساکتند؟ مگر عمده نیاز مردم از مرغ و تن ماهی گرفته تا مسکن و خدمات ... با دلار بازار آزاد شکل نگرفته؟ چرا برای این رانت ناشی از اختلاف زیاد نرخ‌های ارز چاره جویی نمیشود؟ چرا روش تجربه شده مداخله در حاشیه بازار را کنار گذاشتید؟
منبع : انتخاب
پ
پ

به گزارش گفتمان: وی نوشت: مدعیان و معترضان دیروز و متولیان امروز دولت و مجلس ، چرا این روزها در مورد رانت چند ارزی یعنی اختلاف دلار ۲۸٫۵۰۰ با دلار ۳۸ الی ۴۱ هزار مرکز مبادله ارزی و دلار مرکز مبادله با دلار ۵۰٫۰۰۰ بازار آزاد یا به گفته مسئولان بازار غیررسمی در ماههای اخیر ساکتند؟

مگر عمده نیاز مردم از مرغ و تن ماهی گرفته تا مسکن و خدمات …با دلار بازار آزاد شکل نگرفته ؟

چرا برای این رانت ناشی از اختلاف زیاد نرخ های ارز چاره جویی نمیشود ؟

چرا روش تجربه شده مداخله در حاشیه بازار را کنار گذاشتید ؟

بیشتر بخوانید:
همتی: آقای رئیسی! به همان روشی که دولت شما رایج کرد، نمی‌توان برای دولت سیزدهم از عنوان «فوق سلطان چاپ پول» استفاده کرد؟
همتی: مهار تورم در گرو مهار متوسط رشد نقدینگی است / با روند اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، مهار رشد نقدینگی ممکن نیست / هنوز راه درازی در پیش است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.