مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری نیازمند آمبولانس‌های کمک‌دار است
28 تیر 1402 - 1:31
بازدید 43
2
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیاز مناطق کوهستانی به آمبولانس کمک‌دار گفت:به منظور تجهیز ناوگان اورژانس رایزنی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس اورژانس و استاندار انجام شده تا تعدادی آمبولانس کمک‌دار مورد نیاز مناطق کوهستانی وارد استان شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارشگفتمان: محمود شمسیپور روز سه‌شنبه در جلسه یک روزه مسوولان قطب مرکزی سازمان اورژانس کشور به میزبانی شهرکرد با اشاره به فرسوده بودن تعدادی از آمبولانس‌های اورژانس گفت: فرسوده بودن آمبولانس‌های اورژانس در استان یکی از چالش‌های این نهاد امدادی است که نیازمند به‌روزرسانی است.

به گفته وی، هم‌اکنون بیش از ۸۰ آمبولانس در اورژانس استان وجود دارد که فرسوده بودن ناوگان از مهمترین چالش‌های اورژانس استان است.

وی به کمبود نیروی انسانی در اورژانس استان به عنوان مشکل دیگر اورژانس استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر تکنسین در اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول فعالیت هستند.

شمسی‌پور اظهار داشت: این جلسه با حضور روسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قطب هفت کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و کاشان در محل دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با هدف هم‌اندیشی، ارائه گزارش عملکرد و بررسی چالش‌های موجود و ارائه تجربه‌ها، راهکارها و پیشنهادات اورژانس برگزار شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه گفت: این جلسه به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای اورژانس مناطق مختلف برگزار می‌شود تا با استفاده از تجربیات استان‌ها بتوان ازظرفیت سایر استانها استفاه کرد.

فرهاد حیدری افزود: با توجه به اینکه هم اکنون چندسال است که آمبولانس به اورژانس‌ها واگذار نشده و باید از ظرفیت جایگزینی آمبولانس و یا تامین قطعات برای تعمیرخودروها نیاز است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و بخشی از مسیر این استان کوهستانی است و نیازمند آمبولانس‌ها مجهز جدید هستند.

بیشتر بخوانید:
ثانیه‌های ارزشمند برای ناجیان بی‌منت…
کادر درمان، سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.