۲ شرکت اقتصادی خواستار سرمایه گذاری در کردستان شدند
31 تیر 1402 - 12:10
بازدید 52
6
در نشست با استاندار کردستان؛ ۲ شرکت اقتصادی داخلی روز جمعه در نشست با استاندار کردستان پیشنهاد اجرای ۲ طرح سرمایه گذاری در استان را دادند و نماینده عالی دولت هم با استقبال از این اقدام بر تسریع در فرآیند بررسی کارشناسی آنها تاکید کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا بعد از نشست با سرمایه گذاران در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ۲ شرکت سرمایه گذاری خواستار احداث کارخانه فرو آلیاژ و صنایع پایین دست پتروشیمی در دو شهرستان استان هستند.

وی افزود: یکی از سرمایه گذاران، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مجموعه فروآلیاژ در یاسوکند بیجار را مطرح کرد، که طرح توجیهی آن بعد از فرآیند تایید کارشناسی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

استاندار کردستان فروآلیاژها را آلیاژی از آهن به‌همراه تعدادی دیگر از عناصر ازجمله آلومینیوم، کروم، منگنز، سیلیس و غیره ذکر کرد و گفت: استفاده از فروآلیاژها باعث افزایش کیفیت محصولات صنعت فولاد و چدن در استان می شود.

زارعی‌کوشا طرح پیشنهادی یکی دیگر از سرمایه گذارن را، راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در مریوان اعلام کرد و افزود: این طرح که در حوزه پالایشگاه پتروشیمی است، درصورت تایید طرح توجیهی اقتصادی، نقش مهمی در توسعه مریوان با توجه به ظرفیت مناطق آزاد تجاری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیشنهاد این ۲طرح سرمایه گذاری در مرحله مقدماتی و اولیه است و ابتدا باید روی تمام مراحل سرمایه‌گذاری با ارایه طرح توجیهی مطالعه کارشناسی انجام شود و بعداز تایید نهایی در مورد طرح های پیشنهادی، جزییات آن رسانه ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
بیشترین سرمایه گذاری دولت در کردستان به حوزه آب اختصاص دارد
کمبود زمین صنعتی و سرمایه مهمترین مشکل تولید در سقز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.