۶۰۰هکتار جنگل و مرتع لرستان در آتش سوخت
31 تیر 1402 - 22:32
بازدید 105
5
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۶۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان از ابتدای سال جاری تا هفته گذشته دچار آتش سوزی شده که بیشتر آن مرتع بوده است و خسارت دقیق آن در حال برآورد می باشد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: “حسین میرزایی” روز شنبه ضمن اشاره به عمدی بودن آتش سوزی ها در مراتع و جنگل های لرستان تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد وسعت استان معادل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار، جنگل و مرتع است و با توجه به کمبود دیده بان از مردم انتظار می رود این سرمایه های ملی و امانت آیندگان را به درستی حراست کنند.

میرزایی بدون اشاره به تعداد دیده بان های منابع طبیعی در استان گفت: امسال برای حل این مشکل، برای نخستین بار از همیاران طبیعت کمک گرفته شد و ۵۵۰ نفر از نیروهای مردمی، دوست داران طبیعت و اعضای سازمان های مردم نهاد به منظور رصد، پایش و مراقبت عرصه های ملی سازماندهی و آموزش داده شدند.

وی افزود: همچنین گروه های واکنش سریع اطفای آتش سوزی متشکل از ۸۰ نیروی جوان و آموزش دیده تشکیل شده اما به دلیل پوشش کم نظیر گیاهی استان به دلیل بارش های سال قبل، وسعت و شدت آتش سوزی ها نیز افزایش یافته و جلوگیری از بحران یا اطفای حریق، نیازمند همکاری ویژه مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: هفته گذشته ۱۵۰ هکتار جنگل و مرتع در چگنی و پنج هکتار در منطقه ” کرکی” پلدختر بر اثر آتش سوزی خسارت دیدند که عوامل این حوادث پس از شناسایی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

میرزایی اظهار داشت: در این راستا ۲ نفر در خصوص آتش سوزی های چگنی و یک نفر در ارتباط با آتش سوزی منطقه کرکی به مراجع قضایی معرفی شده اند و اقدامات لازم در حال پیگیری است همچنین از مردم انتظار می رود در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی مراتع و جنگل ها، مراتب را با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۱ اطلاع دهند.

روز گذشته نیز بیش از ۱۰۰ هکتار منابع ملی لرستان در ازنا و چگنی دچار آتش سوزی شد.

بیشتر بخوانید:
امسال تعداد آتش سوزی عرصه های طبیعی این استان به وسعت هکتار صفر بود
آتش سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده پس از۴ شبانه روز مهار شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.