اجتماعی
| 1 سال قبل

تغییر کاربری فضاهای آموزشی مشروط به عدم نیاز آموزش و پرورش است

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تغییر کاربری فضاهای آموزشی باید در نقاطی انجام شود که نیاز آموزشی وجود نداشته باشد و آموزش و پرورش نیز اعلام کند که در افق نیز به آن فضا نیاز پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاربری‌های عمومی باید بماند تا اصول شهرسازی و نیازهای مردم تامین شود، افزود: در جایی مانند سنندج که نیاز به الحاقات وجود دارد باید برای انجام تغییر کاربری‌ها ضمن بررسی‌های لازم، کار کارشناسی انجام شود.

استاندار کردستان درادامه به انتخاب کردستان به عنوان میزبان مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی دانش‌ آموزان اشاره کرد و گفت: این میزبانی‌ها فرصت مناسبی است که ما بتوانیم استان را از لحاظ مختلف بیشتر به سایر نقاط کشور بشناسانیم.

وی اضافه کرد: یکی از راهبردهای ما این است به بهانه‌های مختلف افراد از نقاط مختلف کشور به استان ما بیایند لذا انتظار می رود به نوعی برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقات خاطره خوبی از استان داشته باشند و بتوانیم برای برنامه‌های بعدی نیز میزبانی استان را اخذ کنیم.

خدمت، راهبرد موفق مدیران در کردستان 

زارعی کوشا با بیان اینکه در کردستان راهبرد موفق برای مدیران راهبرد خدمت است، گفت: مردم این استان دل صافی دارند و همانگونه که از ضعف در عملکرد و مدیریت ناراحت می شوند به همان میزان و حتی بیشتر به کار صادقانه مدیران هم اعتماد خواهند کرد.

وی افزود: بسیاری از موضوعات فرهنگی در بستر کارآمدی مدیریت انجام می شود چرا که وقتی مدیری ناکارآمد باشد هر چقدر هم کار فرهنگی انجام دهد نه تنها به نتیجه نمی رسد، بلکه از مقصد دورتر می شود، لذا در موضوعات فرهنگی و اجتماعی کارعمیق و فکری انجام شود.

زارعی کوشا درادامه به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: امروز دشمن در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی روی این نقطه متمرکز شده اما در واقع به دنبال دو قطبی سازی و ایجاد تفرقه و درگیری در جامعه است.

وی یادآور شد: ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند کارهای عمقی هستیم، باید به گونه‌ای حرکت کنیم که ناخواسته در مسیر دشمن نیافتیم چرا که دوگانگی و تناقضات در انجام کارها فقط به جامعه آسیب می زند.

بیشتر بخوانید:
استاندار کردستان: تاخیر در آماده‌سازی پروژه‌های آموزشی قابل قبول نیست
۸۷ درصد از دانش آموزان کردستانی به برنامه «شاد» دسترسی دارند