دهلران قربانگاه اربعین ۱۴۰۲
19 شهریور 1402 - 15:20
بازدید 76
4

تصادفات متعدد در یکی از دو مسیر منتهی به مرز مهران از بدترین اتفاقات ناخوشایند اربعین امسال بود که بسیاری خانواده ها را داغدار و این خطه را به قربانگاهی برای مسافران تبدیل کرد. به گزارش گفتمان: بدون تردید خوشایندترین اتفاق سال در استان ایلام مراسم راهپیمایی اربعین و تردد زوار از مرز مهران جهت […]

نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

تصادفات متعدد در یکی از دو مسیر منتهی به مرز مهران از بدترین اتفاقات ناخوشایند اربعین امسال بود که بسیاری خانواده ها را داغدار و این خطه را به قربانگاهی برای مسافران تبدیل کرد.

به گزارش گفتمان: بدون تردید خوشایندترین اتفاق سال در استان ایلام مراسم راهپیمایی اربعین و تردد زوار از مرز مهران جهت زیارت امامین معصومین و شرکت در مراسم اربعین حسینی است که به گواه آمار و ارقام در روزهای منتهی به اربعین مرز مهران بیشترین تعداد زائر و اکثر مناطق استان ایلام پذیرای آنها می باشند.

اما امسال این اتفاق خوشایند با حوادث ناگواری همراه شد که حسابی کام میزبان را تلخ و اربعین را تحت تاثیر خود قرار داد.

جاده های دهلران (مسیر دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران) که در بین مردم منطقه به جاده های مرگ شهیر هستند در حالی پذیرای زوار اربعین شدند که علیرغم هشدار دلسوزان اما متاسفانه هیچگونه تمهیداتی برای آن اندیشیده نشد تا در طول این ایام روزی نباشد که شاهد تصادف و تلف شدن جان و مال مردم در این محورها نباشیم.

هرچند آمار دقیقی از تعداد تصادفات، مصدومان و فوتیها در دسترس نیست اما آنچه که مشخص و مبرهن می باشد این است که اکثر تصادفات خودرو به خودرو و بصورت شاخ به شاخ بوده که نشان دهنده ی کم عرض بودن مسیرها و عدم وجود بزرگراه و آزادراه در این شهرستان و حتی استان می باشد.

جالب است بدانید که شهرستان دهلران سرزمینی هموار و مسطح است که کار راه سازی آن چندان سخت و پرهزینه نیست، بطوریکه می شود با کمی تسطیح زمین و تعریض چند دهنه پل، بیس و آسفالت آن را انجام و این مشکل  اساسی را برای همیشه مرتفع و از جان و مال مردم محافظت کرد اما اینکه چرا با این حجم مسافر و تردد اراده ای برای اصلاح و بهسازی راههای آن وجود ندارد سوالی است که ذهن هر مخاطبی را درگیر می کند؛ و سوال دیگر اینکه سهم دهلران از بودجه اربعین در ترمیم زیرساختها چه میزان بوده است؟

بیشتر بخوانید:
۴۵ فقره تصادف در راه های دهلران طی ایام اربعین بوقوع پیوست

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.