توزیع ۵۸۰ میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس استان کرمانشاه
01 مهر 1402 - 9:21
بازدید 34
2

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از توزیع ۵۸۰ میلیارد ریال تجهیزات، بسته‌های آموزشی، وسایل هنرستانی و آزمایشگاهی، رایانه با هدف هوشمندسازی کلاس‌های درس استان کرمانشاه در تابستان امسال برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خبر داد. به گزارش گفتمان: مرزبان نظری با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارها در راستای […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از توزیع ۵۸۰ میلیارد ریال تجهیزات، بسته‌های آموزشی، وسایل هنرستانی و آزمایشگاهی، رایانه با هدف هوشمندسازی کلاس‌های درس استان کرمانشاه در تابستان امسال برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گفتمان: مرزبان نظری با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارها در راستای خرید وسایل و تجهیزات هنرستان های استان خریداری شده است، افزود: خرید وسایل آزمایشگاهی برای کلاس های دروس علوم تجربی و شیمی، نصب وسایل پروژکتور و برای هوشمند سازی کلاس های درس دانش آموزان، میز و نیمکت کلاسی، دستگاه فتوکپی و دیگر امکانات، بین مدارس توزیع شده است.

وی همچنین بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید؛ ۱۵ مدرسه با ۱۰۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال؛ در هفته گذشته همزمان با مراسم افتتاح ۲ هزار مدرسه کشور که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور برگزار شد؛ تحویل آموزش و پرورش استان کرمانشاه شد.

تمام کلاس های درس مدارس استان به وسایل استاندارد گرمایشی مجهز هستند

نظری در بخش دیگر از صحبت های خود اعلام کرد: از سال گذشته تمام کلاس های درسی در سطح مدارس شهری و روستایی و حتی کانکسی استان به سیستم گرمایشی استاندارد گازی و برقی مجهز شده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ یک از کلاس های درسی استان کرمانشاه بخاری نفتی و قطره چکان ندارند و ممنوع است، اظهار کرد: در تمام کلاس های درسی استان به بخاری گازی و یا برقی نصب شده است.

نظری در ادامه با بیان اینکه نگهداری از وسایل آموزشی، سیستم گرمایشی و سرمایشی در سطح مدارس به ویژه روستایی ضعیف است، گفت: متاسفانه هرسال بخشی از اعتبارات این سازمان صرف جایگزین کردن وسایل و تجهیزات سال قبل می شود.

۱۱۰ پروژه در سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در دست اجرا است

وی در ادامه بیان کرد: اکنون، ساخت، تجهیز، و نوسازی ۱۱۰ مدرسه در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار دارد که ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار آن از محل کمک خیرین مدرسه ساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح مولد سازی و فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۳ ملک آموزش و پرورش استان را به سازمان خصوصی سازی کشور معرفی کرده ایم، اما هنوز تصمیم نهایی در خصوص آنها به این سازمان اعلام نشده است.

استان کرمانشاه دارای ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

همچنین ٣٨٨ خیر در کرمانشاه فعالیت دارند و استان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی رتبه ١١ کشور را با کمک خیرین داراست.

بیشتر بخوانید:
فرهنگ مدرسه سازی باید در کشور نهادینه شود
با مشارکت خیرین در استان کرمانشاه ۲ بیمارستان در حال ساخت است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.