رئیس هیات جودو کردستان: دغدغه اصلی مربیان ورزش “بیمه” است
02 مهر 1402 - 18:01
بازدید 66
3

رئیس هیات جودو کردستان گفت: نیاز است مربیان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند تا از لحاظ امرار معاش مشکلی نداشته باشند و با انگیزه بیشتری به ورزش استان خدمت کنند. به گزارش گفتمان: جلال کرمی اظهار کرد: درخواست ما این است که مربیگری شغل و وسیله ای برای کسب درآمد محسوب شود تا […]

منبع : ایرنا
پ
پ

رئیس هیات جودو کردستان گفت: نیاز است مربیان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند تا از لحاظ امرار معاش مشکلی نداشته باشند و با انگیزه بیشتری به ورزش استان خدمت کنند.

به گزارش گفتمان: جلال کرمی اظهار کرد: درخواست ما این است که مربیگری شغل و وسیله ای برای کسب درآمد محسوب شود تا وقتی یک مربی وارد سالن ورزشی می شود، دغدغه معیشت نداشته باشد.

وی افزود: برخی مربیان ورزشی که به سن بازنشستگی برسند، هیچگونه حقوق و بیمه ای ندارند و برای امرار معاش دچار مشکل می شوند؛ بنابراین انتظار داریم مسئولان در این رابطه اقدامی موثر انجام دهند.

رئیس هیات جودو کردستان به این هم اشاره کرد که لازم است ورزشکاری که عضو تیم ملی می شود، از بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشد.

کرمی در ادامه وضعیت ورزش جودو در استان را نسبتا مناسب توصیف و اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود ثبات مدیریتی ورزش استان، نتوانسته ایم امکانات جدید به جودو اضافه کنیم.

وی با اشاره به وجود سه باشگاه جودو در سنندج، ادامه داد: تلاش می کنیم باشگاه های خصوصی را مجاب به برگزاری کلاس های جودو کنیم اما در صورت نبود تشک تاتامی، امکان فعالیت باشگاه جودو وجود ندارد و این مانع بزرگی برای پیشرفت این ورزش است.

رئیس هیات جودو کردستان ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف هیات جودو شهرستان مریوان، اظهار کرد: در برخی شهرستان ها از جمله دهگلان و بیجار به دلیل نبود تاتامی فعالیت چندانی در این رشته ورزشی وجود ندارد.

شرکت در مسابقات منطقه ای نوجوانان و کسب ۲ مدال طلا و ۲ برنز و مقام سوم منطقه، کسب چهار مدال برنز مسابقات منطقه ای در رده سنی جوانان در سال جاری و آمادگی برای اعزام تیم های انتخابی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان به مسابقات بین المللی جام زیتون در ارمنستان، از دیگر مواردی بود که کرمی به آن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: امسال تیم ملی جودو عراق هم به استان دعوت شد و ۱۰ روز حضور داشت و مسابقه چهار جانبه ای با شرکت ۲ تیم از کردستان، تیم عراقی و یک تیم از البرز در سنندج برگزار شد که مقام اول را کسب کردیم.

رئیس هیات جودو کردستان از برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های آزمون ارتقای کمربند دان یک تا پنج در مهر ماه و کلاس های مربی گری و ارتقای داوری دفاع شخصی و جودو خبر داد.

کرمی یکی از مشکلات جدی هیات جودو را ضعف مالی اعلام کرد و گفت: انتظار داریم مسئولان استان به ویژه استاندار، برای ایجاد درآمد پایدار هیات ها چاره ای بیندیشند که هیات ها بتوانند بعد از حمایت مالی و تامین سرمایه اولیه، خود درآمدزا شوند.

در حال حاضر هزار و ۹۰۵ جودوکار کردستانی سازمان یافته در سامانه صدور احکام هیات جودو ثبت است.

بیشتر بخوانید:
اتمام طرح های ناتمام ورزشی کردستان نیازمند ۲۶۰ میلیارد تومان است
استاندار: زمینه حمایت مالی از تیم‌های ورزشی کردستان فراهم شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.