احداث مسکن ویژه خبرنگاران کردستان با دستور استاندار تصویب شد
08 مهر 1402 - 16:51
بازدید 91
6

احداث مسکن ملی ویژه خبرنگاران استان کردستان با دستور استاندار تصویب و جزو مصوبات شورای مسکن استان قرار گرفت. به گزارش گفتمان: استاندار کردستان روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج با تاکید بر تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: در بخش مسکن خبرنگاران، افرادی که تایید […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

احداث مسکن ملی ویژه خبرنگاران استان کردستان با دستور استاندار تصویب و جزو مصوبات شورای مسکن استان قرار گرفت.

به گزارش گفتمان: استاندار کردستان روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج با تاکید بر تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: در بخش مسکن خبرنگاران، افرادی که تایید شده نهایی هستند و شرایط دریافت مسکن ملی را دارند طبق مصوبه باید ساماندهی شوند.

اسماعیل زارعی کوشا همچنین خواستار واگذاری زمین مسکن ملی قانون جوانی جمعیت شد و گفت: مشکلات موجود در زمینه واگذاری این زمین ها رفع شود تا اعتماد عمومی آسیب نبیند، ضمن اینکه ما باید تلاش کنیم گزارش دروغ به مردم ندهیم و حقوق مالکیت معنوی کارها را رعایت کنیم.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف زمین مربوط به مسکن حوزه علمیه در بیجار و همچنین آماده سازی سریع زمین ۴۸ هکتاری سنندج تاکید کرد و افزود: در بحث اجرای این طرح در استان تاکنون درگیر تامین زمین بودیم و ازاین پس باید در اجرای مراحل بعد آن یعنی ساخت و ساز و آماده‌سازی تسریع شود.

بانک‌ها همکاری بیشتری با طرح نهضت ملی داشته باشند

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه، در حال حاضر چالش پیش روی ما در بحث مسکن ملی رویکرد بانک‌ها است که انتظار می رود همکاری بیشتری با این مساله داشته باشند، گفت: در استان به جزچند بانک که پای کار هستند، سایر بانک‌ها همکاری خوبی با طرح نهضت ملی مسکن ندارند، بنابراین جلسه بعدی شورای مسکن استان به این مهم اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: دبیرکمیسیون بانک‌های کردستان بحث پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خودمالکی ساخت مسکن را پیگیری کند که در صورت وجود قانون در این زمینه، برای استان نیز لحاظ شود.

ارجاع ۶۰۰ پرونده به کمیسیون ماده پنج

معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج به تمام‌معنا کمک‌کار شهرداری‌ها است و در این زمینه همکاری لازم را دارد، گفت: در یک سال اخیر در شهر سنندج ۶۰۰‌ پرونده تخلف به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شده که حدود ۷۰ درصد از این تعداد رای مثبت گرفته است.

کیومرث حبیبی با تاکید بر تعیین تکلیف زمین ۲۰۰ هکتاری جنوب شهر سنندج، اظهار کرد: با تعیین تکلیف این اراضی می توان گفت پرونده مسکن ملی را در سنندج بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای عالی مسکن بر مبارزه با احتکار زمین تاکید دارد، گفت: براساس قانون اراضی با کاربری مسکن که رها شده باشند اگر در مدت زمان مشخصی تعیین تکلیف نشوند می توان ان را تغییر کاربری داد.

سرپرست راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در زمینه تامین زمین مسکن ملی از استان های کشور عقب هستیم و ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به مساحت ۲۴۱ هکتار زمین آماده واگذاری است که در صورت تحقق ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر را خواهد داشت.

جهانگیر الیاسی افزود: در بحث بافت فرسوده در رده سیزدهم کشور قرار داریم که از شهرداران انتظار می‌رود در این حوزه دستورات لازم برای ساماندهی این حوزه صادر کنند.

وی با بیان اینکه اکثر تاییدشدگان ثبت‌ نامی مسکن ملی در حاشیه شهر و فاقد مسکن ملی هستند، گفت: در سنندج یک قطعه ۲۰۰ هکتاری و همچنین قطعه۴۱ هکتاری بتاجا در حال آماده‌سازی است که در صورت تحقق مشکل تعداد زیادی از متقاضیان طرح مسکن ملی در مرکز استان برطرف خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: مشکل زمین چهار هزار متقاضی مسکن ملی در بانه نیز برطرف شده و در سقز با اختصاص ۵۰ هکتاری زمین ارتش در حال حل شدن است که با این شرایط، پرونده این۲ شهرستان بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
اراضی مازاد بر نیاز سریعتر به نهضت ملی مسکن واگذار شود
اعطای تسهیلات کم‌بهره به ۱۷۶ خبرنگار در چهارمحال و بختیاری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.