استاندار ایلام: سهل‌انگاری مدیران در راستای کاهش مخاطرات بارندگی های پیش رو پذیرفتنی نیست
13 مهر 1402 - 20:53
بازدید 42
4

استاندار ایلام با بیان اینکه تخطی از مصوبات ستاد بحران، ترک فعل محسوب می شود، گفت: سهل‌انگاری از هیچ مدیری در راستای کاهش مخاطرات ناشی از بارندگی های پیش رو و وقوع سیلاب پذیرفتنی نیست. به گزارش گفتمان: “حسن بهرام نیا” روز پنجشنبه در نشست وبیناری آغاز عملیات طرح‌های آبخیزداری با حضور معاون اول رییس […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار ایلام با بیان اینکه تخطی از مصوبات ستاد بحران، ترک فعل محسوب می شود، گفت: سهل‌انگاری از هیچ مدیری در راستای کاهش مخاطرات ناشی از بارندگی های پیش رو و وقوع سیلاب پذیرفتنی نیست.

به گزارش گفتمان: حسن بهرام نیا” روز پنجشنبه در نشست وبیناری آغاز عملیات طرح‌های آبخیزداری با حضور معاون اول رییس جمهور و جلسه هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان، اظهار کرد: مصوبات این کارگروه ها و ستاد مدیریت بحران استان در راستای کاهش مخاطرات بارش های پیش رو در استان فصل الخطاب است و هیچ مدیری نمی تواند از آن تخطی کند چرا که ترک فعل است.

وی با بیان اینکه شرح وظایف دستگاه‌های عضو ستاد اعلام شده و باید همه‌ مدیران این حوزه طبق زمان‌بندی تعیین شده به وظایف خود عمل کنند، افزود: ابراز کرد: یکی از الزامات دستگاه های اجرایی مرتبط در این زمینه، توجه به حوزه پیشگیری است و اگر دستگاهی کوتاهی کند، ترک فعل انجام داده و حتما به طور قاطع برخورد خواهد شد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید به تعهدات خود در زمینه کاهش مخاطرات ناشی از سیل و بارندگی های پیش رو عمل کنند، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست و لازم است همه دستگاه های اجرایی استان پای کار باشند.

استاندار ایلام گفت: پس از پایان مهلت ۱۰ روزه برای لایروبی مسیل‌های سطح شهر و پاک‌سازی مسیرهای محل عبور سیلاب، وضعیت گذشته و فعلی مسیل‌ها و همچنین اقدامات انجام شده طی این مدت تهیه و به‌صورت مصور در نشست بعدی ارایه شود.

کمیته کاهش مخاطرات ناشی از ایجاد سیلاب در ستاد بحران تشکیل شده است

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: به دنبال اطلاعیه ها و داده های هواشناسی مبنی بر اینکه میزان بارش ها، در فصل پاییز و آبان ماه در استان بیشتر از حد نرمال نسبت سال های گذشته است، کمیته ای در ستاد بحران استانداری ایلام در راستای اجرای اقدامات لازم برای کاهش مخاطرات ناشی از ایجاد سیلاب در مناطق مختلف این استان تشکیل شده است.

“سعید هژبری” افزود: وزیر کشور نیز طی نامه ای، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها را ملزم به تشکیل و فعال کردن کارگروه مدیریت جامع مرتع و آبخیزداری در راستای کاهش مخاطرات سیل در اسرع وقت کرده اند تا اقدمات ویژه ای در این حوزه در استان ها انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: استان ایلام در سال گذشته یکی از هشت استانی در کشور بود که متوسط بارندگی در آن بالاتر از متوسط بارندگی در ۵۴ سال گذشته بود و خوشبختانه موجب تنوع کمی و کیفی پوشش گیاهی در استان شده بود، البته در فصل گرم سال، خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان، مدیریت جلوگیری از حریق مراتع و جنگل های استان و اطفای حریق در استان مدیریت شد.

سند جامع حوزه آبخیز استان تدوین شده است

“ابراهیم پیرزادیان” با بیان اینکه کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز در سطح استان نیز تدوین شده است.

وی، معرفی پروژه های آبخیزداری مشارکتی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، تعامل با کلیه دستگاه های اجرایی برای همکاری با مدیریت بحران برای جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه رودخانه ها، تاسیسات و سازه های آبخیزداری و لایروبی مسیل ها و سازهای آبخیزداری در نقاط مختلف استان از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش مخاطرات بارندگی های پیش رو انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه عمیلیات اجرایی طرح های آبخیزداری در استان آغاز شده است، ابراز کرد: عملیات چاله کنی سازه های آبخیزداری در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در نقاط مختلف استان آغاز شده و کار اجرایی سازه های آبخیزداری انجام می شود.

پیرزادیان با اشاره به اجرای طرح نهضت کاشت یک‌میلیارد درخت در سطح کشور در یک دوره چهارساله، ابراز کرد: سهم استان ایلام از این طرح ۷۲ میلیون نهال در طول چهار سال است که هم اکنون حدود ۶ میلیون نهال در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان یک میلیون و ۸۰۰ اصله نهال در استان کاشت شده است و مابقی در فصل مناسب کاشت خواهد شد، تصریح کرد: برنامه ریزی امسال کاشت ۱۸ میلیون اصله نهال در سطح استان است.

وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه سازه های آبخیزداری در استان در حال انجام است که لازم است در راستای جلوگیری از ورود نخاله و زباله به این سازه ها، اقدامات لازم با تعامل دستگاه های اجرایی از ریختن این نوع نخاله ها در حاشیه سازه های آبخیزداری جلوگیری شود و ماشین آلات سنگین از جمله بیل مکانیکی که در نشست ستاد مدیریت بحران مصوب شد در اختیار این نهاد قرار گیرد تا نسبت به لایروبی سازه های آبخیزداری اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه کارگروه نهضت لایروبی مسیل ها در استان در راستای کاهش مخاطرات بارندگی های پیش رو تشکیل شده است، افزود: بر این اساس مقرر شده که ظرف مدت ۱۰ روز تمام مسیل های سطح شهر ایلام لایروبی شود که لازم است دستگاه هایی نظیر شهرداری پای کار آمده و عملیات لایروبی مسیل ها را آغاز کنند.

جلوگیری از تخلیه نخاله در حاشیه شهر و حوزه سازه های آبخیز ضروری است

” مجید بیگلریان” با بیان اینکه در بخش شمال شهر ایلام و منطقه میلاد یک و ۲ لازم است که منابع طبیعی استان نسبت به ایجاد سازه های سنگ ملاتی اقدامات لازم را انجام دهد، تصریح کرد: در کل استان نیز فرمانداران پای کار هستند و مقرر شده که اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله راهداری، شهرداری، آبفا و امور آب، گشت های سیار و ایستگاه ثابت در ورودی تنگه ارغوان، حاشیه های شهر ایلام و محله کارخانه نمک داشته باشند که از تخلیه هر گونه نخاله ساختمانی در این مناطق جلوگیری شود.

با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان، با تاکیداستاندار ایلام، لایروبی مسیل‌های سطح شهر و پاک‌سازی مسیرهای محل عبور سیلاب از نخاله‌های ساختمانی از هشتم مهرماه به مدت ۱۰ روز در دستور کار قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.