برخورد قانونی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس در همدان
19 مهر 1402 - 11:15
بازدید 130
7

دادستان همدان گفت: برخورد با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس و ساماندهی برداشت، امری ضروری است و باید اداره صمت و منابع طبیعی راهکارهایی مناسب برای حل مشکلات منطقه ارائه دهند. به گزارش گفتمان: حسن خانجانی صبح امروز در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت ساماندهی برداشت سیلیس و بررسی مشکلات ساکنان خیابان ارغوان در […]

منبع : فارس
پ
پ

دادستان همدان گفت: برخورد با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس و ساماندهی برداشت، امری ضروری است و باید اداره صمت و منابع طبیعی راهکارهایی مناسب برای حل مشکلات منطقه ارائه دهند.

به گزارش گفتمان: حسن خانجانی صبح امروز در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت ساماندهی برداشت سیلیس و بررسی مشکلات ساکنان خیابان ارغوان در شهرک بهشتی و کوی فردوس اظهار کرد: در بازدیدی که ۳۰ شهریور از منطقه ارزانفود انجام گرفت شاهد برداشت‌ غیرمجاز سیلیس در این منطقه بودیم که می‌تواند به منابع طبیعی و محیط زیست صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند.

وی عنوان کرد: در صورت تشکیل پرونده برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس در هر منطقه‌ای، با قاطعیت با آن برخورد می‌کنیم، اما این برخورد زمانی بازدارنده است که همزمان ادارات صمت و منابع طبیعی، راهکاری اصولی برای ساماندهی وضعیت برداشت سیلیس ارایه دهند.

دادستان همدان افزود: کارخانجات سیلیس‌کوبی مستقر در بخش جوکار باید مرتب از سوی صمت و فراجا مورد بازرسی و نظارت قرار گیرند و در صورت خرید سیلیس‌های غیرمجاز با آنها برخورد جدی شود.

وی تصریح کرد: به ضابطین قضایی هم ابلاغ شده با مشاهده هرگونه وسیله نقلیه حامل سیلیس، بلافاصله آن را توقیف کرده و در صورت نداشتن مجوز حمل این ماده معدنی، خودرو توقیف و صورتجلسه آن به مراجع قضایی برای برخورد قانونی با متخلف ارسال شود.

خانجانی در ادامه گفت: مراجعات بسیاری نیز از سوی مردم و گله‌مندی از فقدان امکانات مناسب در مناطق خیابان ارغوان و کوی فردوس به دادستانی سرریز می‌شود که انتظار دارند مسوولان با تفاهم مشکلات را حل کنند، اینکه هر دستگاهی کوتاهی‌ها را گردن دستگاه دیگری بیاندازد که راه حل نیست.

وی اظهار کرد: در بازدید اخیر که از مسکن‌های خیابان ارغوان داشتیم حق با مردم بود، این منطقه از امکانات حداقل رفاهی برخوردار نیست؛ چه از نظر فضاهای آموزشی و تفریحی، نانوایی، پارکینگ واحدهای مسکونی و خدمات تجاری و چه از نظر معابر عمومی و حمل و نقل و روشنایی مناسب.

دادستان همدان عنوان کرد: انتظار می‌رود مسوولان به ویژه راه و شهرسازی و شهرداری ظرف ۲۰ روز آینده با برگزاری جلسات مشترک برای صدور پایان کار و تحویل کار به شهرداری برای مناسب‌سازی معابر و زمینه‌سازی با هدف ایجاد واحدهای تجاری، اقدامات لازم را سریعتر انجام دهند.

بیشتر بخوانید:
۳۰ نوع ماده معدنی در استان همدان کشف شد
بزرگترین کارخانه «کاتد مس» همدان در انتظار نقدینگی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.