استان کرمانشاه در وضعیت خشکسالی با شدت بالا قرار گرفته است
24 مهر 1402 - 12:08
بازدید 71
4

ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به تغییرات اقلیمی کشور به سمت خشکسالی، گفت: براساس آخرین تقسیم‌بندی‌های انجام شده، استان کرمانشاه در رده قرمز یعنی خشکسالی با شدت بالا قرار گرفته است. به گزارش گفتمان: «️افشین یگانه» در جمع مدیران دستگاه هایی مرتبط با حوزه آب استان در استانداری افزود: یکی از روشهایی […]

منبع : ایرنا
پ
پ

ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به تغییرات اقلیمی کشور به سمت خشکسالی، گفت: براساس آخرین تقسیم‌بندی‌های انجام شده، استان کرمانشاه در رده قرمز یعنی خشکسالی با شدت بالا قرار گرفته است.

به گزارش گفتمان: «️افشین یگانه» در جمع مدیران دستگاه هایی مرتبط با حوزه آب استان در استانداری افزود: یکی از روشهایی که بتوانیم به میزان کمتری از این خشکسالی آسیب کمتری ببینیم، استفاده بهینه و بازچرخش حوزه آب است.

وی مدیریت بحران منابع آب را یکی دیگر از بزرگترین مسائل مهم برای حفظ امنیت منابع آب و حفظ ذخایر آب برای آیندگان دانست و بر لزوم سرعت بخشی به مدیریت تصفیه فاضلاب و هدایت آن به جامعه هدف و کاهش مصرف آبهای زیرزمینی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، درباره بازیافت فاضلاب استان و روند بازگشت آن در صنعت نیز گفت: بازیافت فاضلاب موضوعی است که سالیان سال در اکثر کشورهایی که با موضوع خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند، جاری است.

یگانه اضافه کرد: شهرداری ها در آینده نزدیک مکلفند برای آبیاری فضاهای سبز و شستشوهای معابر و خیابان ها و در مرحله بعد صنایع پرمصرف آب، از پساب های تصفیه شده فاضلاب ها استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آینده نگری برای افزایش صنایع و تامین آب مورد نیاز آنها گفت: کرمانشاه بر اساس برآوردی که انجام گرفته نیاز به سه تصفیه خانه دارد که الان تصفیه خانه شماره یک در حال انجام عملیات تصفیه است، تصفیه خانه شماره ۲ در دست پیمانکار و در مراحل اجرا و همچنین تصفیه خانه شماره سه در فاز مطالعاتی قرار دارد.

پنج تصفیه‌خانه فاضلاب سال آینده در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر بجز مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، هفت تصفیه‌ خانه فاضلاب دیگر نیز در نقاط مختلف استان در دست احداث است، گفت: از این تعداد پنج تصفیه خانه تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

«رضا داودی» اظهار کرد: این تصفیه‌ خانه‌ها شامل تصفیه‌ خانه تازه آباد با ظرفیت هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، هشت هزار مترمکعبی جوانرود، ۶ هزار مترمکعبی روانسر، هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعبی سنقر، ۶ هزار و ۴۰۰ مترکعبی صحنه، ۷۰۰ مترمکعبی سرمست و تصفیه خانه ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعبی کرند غرب است.

وی ظرفیت هشت تصفیه خانه فاضلابی در دست احداث در استان ۳۶ میلیون مترمکعب در سال ذکر کرد.

داودی در ادامه با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها تمام مراکز شهرستان‌های استان دارای تصفیه خانه فاضلاب خواهند شد، گفت: برخی از این طرح‌ها از جمله تصفیه خانه تازه آباد در مراحل نهایی است و با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد بزودی آماده بهره‌برداری می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه همچنین تعداد تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب کنونی فعال در سطح استان را ۱۰ تصفیه‌ خانه در شهرهای کرمانشاه، پاوه، قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، هرسین، کنگاور و بیستون عنوان کرد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

شهر کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت حدود نصف جمعیت استان را در خود جا داده و بیشتر فاضلاب مرکز استان به رودخانه قره سو سرازیر می شود.

بیشتر بخوانید:
کرونا و خشکسالی از چالش‌های جدی کرمانشاه است
تدوین اطلس کیفیت منابع آب استان کرمانشاه ضروری است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.