مشکلات فرودگاه سقز برای بهره‌برداری سریعتر برطرف شود
25 مهر 1402 - 10:46
بازدید 124
6
معاون اجرایی رییس جمهور:

معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز بر لزوم رفع مشکلات و انجام کارهای باقی مانده این طرح و آماده کردن آن برای بهره‌برداری تا سفر رییس جمهور تاکید کرد. به گزارش گفتمان: محسن منصوری روز سه شنبه در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز اظهار کرد: همه باید بسیج […]

منبع : ایرنا
پ
پ

معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز بر لزوم رفع مشکلات و انجام کارهای باقی مانده این طرح و آماده کردن آن برای بهره‌برداری تا سفر رییس جمهور تاکید کرد.

به گزارش گفتمان: محسن منصوری روز سه شنبه در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز اظهار کرد: همه باید بسیج شوند و با کار شبانه روزی، گیر و مشکلات سر راه بهره‌برداری از فرودگاه سقز را برطرف کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان هم در این بازدید اظهار کرد: فرودگاه سقز در دهه ۷۰ ایجاد و سال ۱۳۸۴ مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و بیشتر از منابع داخلی برای اجرای آن استفاده شد.

کیومرث حبیبی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۰ به صورت ناقص و بدون برج مراقبت و سالن افتتاح شد و به طور کلی همان سال حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این طرح تزریق شد و مجددا شروع بکار کرد در طول هفت ماه اخیر اقداماتی مانند تجهیز برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز و محوطه، تجهیز سالن ترمینال، بخشی از محوطه سازی، تکمیل ساختمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: فرودگاه سقز در آستانه بهره‌برداری است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و خطوط پروازی توسط کارشناسان تشکیل شده و یک سری مسائل ایمنی پرواز وجود دارد که باید حل و فصل شود.

حبیبی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد ریال برای محوطه سازی و احداث سوله لازم است اما این مسائل مانع از بهره‌برداری نیست، اضافه کرد: در این فرودگاه هواپیماهای کوچک مقیاس، میان مقیاس و ۵۰ تا ۱۰۰ نفره قابلیت نشست و برخاست دارند طول باند فرودگاه ۲.۷ کیلومتر است و با توجه به اینکه بین سنندج و ارومیه فرودگاهی وجود ندارد، اگر شعاع ۲۰۰ کیلومتری برای شهر سقز ترسیم کنیم، حدود ۱.۵ میلیون نفر می توانند از این فرودگاه استفاده کنند که شامل جنوب آذربایجان غربی، بوکان، مهاباد، سقز، بانه، دیواندره، تکاب و شاهین دژ است.

وی یادآور شد: این فرودگاه در صورت بهره برداری می تواند نقش بی بدیلی در توسعه منطقه شمال کردستان و آذربایجان غربی داشته باشد، ضمن اینکه طرح کارکرد تجاری، بازرگانی و مسافربری دارد و با توجه به وجود منطقه آزاد تجاری، از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

او گفت: کردستان جزو معدود استانهایی است که ۲ فرودگاه دارد.

معاون اجرایی رییس جمهور قرار است امروز بعد از بازدید از فرودگاه سقز، از بازارچه سیف هم بازدید کند. او صبح امروز از سید چراغ ویس سقز هم بازدید کرد.

منصوری سپس به سنندج خواهد رفت و از تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان، طرح گردشگری صلوات آباد و راه آهن همدان – سنندج بازدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
تاکید استاندار کردستان بر اتمام فرودگاه سقز
معاون استاندار: روند تکمیل فرودگاه سقز با جدیت در حال پیگیری است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.