۷۶ درصد جمعیت بیمه شده استان تخت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند
29 مهر 1402 - 22:51
بازدید 74
7
مدیرکل بیمه سلامت استان در جمع خبرنگاران حوزه جنوب:

به مناسبت هفته بیمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت استان در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان های آبدانان، بدره و دره شهر و به میزبانی شهرستان دره شهر گفت دولت در حوزه بیمه سلامت اقدامات ارزشمندی انجام داده که قابل ارزیابی می باشد . به گزارش گفتمان زاگرس: نورالدین رحیمی اظهار داشت در استان ایلام ۳۴۶ […]

نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به مناسبت هفته بیمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت استان در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان های آبدانان، بدره و دره شهر و به میزبانی شهرستان دره شهر گفت دولت در حوزه بیمه سلامت اقدامات ارزشمندی انجام داده که قابل ارزیابی می باشد .

به گزارش گفتمان زاگرس: نورالدین رحیمی اظهار داشت در استان ایلام ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت استان تخت پوشش بیمه سلامت بوده و دولت سالانه ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان چه در مراکز دولتی، خصوصی و خیریه پرداخت می کند .

وی با اشاره به اینکه دولت در استان برای هر نفر مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان یارانه پنهان در سال پرداخت می کند بیان داشت ۷۶ درصد جمعیت استان بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رحیمی تصریح کرد رایگان شدن بیمه برای ۵ دهک اول جامعه بدون مراجعه به مراکز بیمه سلامت در این دولت انجام و همچنین پیشنهاد شده دهک های ۶ و ۷ از بیمه رایگان برخوردار که در مراحل تصویب می باشد .

مدیرکل بیمه سلامت به صندوق های بیمه ای اشاره و افزود صندوق بیمه ای شامل بیمه روستاییان و عشایر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، صندوق سایر اقشار شامل جانبازان، طلاب، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اتباع بیگانه، زندانیان، افراد مجهول الهویه و سایر اقشار می باشد .

رحیمی در بخشی دیگر از سخنانش به شناسایی ۱۰۷ بیماری با عنوان بیماری خاص یا صعب العلاج اشاره و اضافه کرد این بیماریها نشاندار شده و هزینه بستری در مراکز دولتی سراسر کشور رایگان و در مراکز خصوصی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت میشود .

وی نظام پرداختها نسبت به ادوار گذشته که با تاخیر انجام میشد را به روز ارزیابی کرد و افزود در اربعین سال گذشته حتی قبل از موعد هزینه ها را پرداخت کردیم.

رحیمی اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، پرداخت ۹۵ درصد هزینه بستری بیمه شدگان روستایی، اجرای طرح دارو یار، اجرای پزشک خانواده، پوشش بیمه ای افراد نابارور و توانمندسازی مددجویان بهزیستی و افراد دارای معلولیت را از دیگر خدمات بیمه سلامت برشمرد.

بیشتر بخوانید:
بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بیمه سلامت کشور در کرمانشاه
بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت می باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.