سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در کردستان راه‌اندازی شد
02 آبان 1402 - 18:18
بازدید 194
4

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در راستای پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از رفع تصرف اراضی ملی، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان راه اندازی شده است. به گزارش گفتمان: رضا اعظمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این سامانه یکی از سامانه‌های […]

منبع : ایرنا
پ
پ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در راستای پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از رفع تصرف اراضی ملی، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان راه اندازی شده است.

به گزارش گفتمان: رضا اعظمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این سامانه یکی از سامانه‌های دقیق برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه یکی از دستاوردهای مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به شمار می رود، افزود: در قالب این سامانه تعدادی پرونده برای متخلفین تشکیل و در سریعترین زمان ممکن مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما تشکیل و راه اندازی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با سرقت است که تمام سرقت‌های استان و کارهای مقابله با آن مورد بررسی قرار می گیرد، ضمن اینکه با اقدامات انجام شده کردستان از لحاظ وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است.

وی یادآور شد: در حوزه زنان و خانواده هم در کل استان ۱۴ مرکز حمایت از زنان و خانواده، ۱۱ مرکز مهر خانواده یا مرکز ملاقات فرزندان طلاق با حضور مشاوران و با هدف مراقبت و نحوه برخورد با فرزندان، مشغول فعالیت است.

اعظمی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج با هدف آشنایی زوجین از حقوق خود از دیگر برنامه‌های ما است، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ هزار زوج در این کارگاه ها آموزش دیده اند و امسال نیز تاکنون حدود هفت هزار و ۱۰۰ زوج تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: با برگزاری این کارگاه های آموزشی و مشاوره های انجام شده میزان طلاق توافقی در استان با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: طرح پیشگیری از اعتیاد به کمک آموزش و پرورش و دانشگاه ها بصورت کارگاه های اموزشی از دیگر برنامه ها است و براساس آن معتادین بعد از خروج از کمپ رها نشده و با برگزاری کارگاه هایی پیگیر رفع مشکلاتشان خواهیم بود.

وی همچنین به راه اندازی سامانه سجام و دیده بانی مردمی در استان اشاره کرد و گفت: در این سامانه که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو هستند، مردم می توانند جرایم و تخلفات را در کلیه حوزه های مختلف از جمله فساد و تخلفات اداری و مالی، منابع طبیعی و … به آدرس sajam.eadl.ir به قوه قضاییه گزارش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.