سیستم آبیاری هوشمند در مزارع هلیلان اجرایی شد
07 آبان 1402 - 12:13
بازدید 67
6

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان گفت: سیستم آبیاری هوشمند مزارع به عنوان اولین شهرستان استان و سومین استان کشور، در شهرستان هلیلان اجرا شد. به گزارش گفتمان: عبدالله صابری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان، بیان داشت: سیستم آبیاری هوشمند مزارع به عنوان اولین شهرستان استان و سومین استان کشور، در شهرستان هلیلان اجرا شد. وی […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان گفت: سیستم آبیاری هوشمند مزارع به عنوان اولین شهرستان استان و سومین استان کشور، در شهرستان هلیلان اجرا شد.

به گزارش گفتمان: عبدالله صابری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان، بیان داشت: سیستم آبیاری هوشمند مزارع به عنوان اولین شهرستان استان و سومین استان کشور، در شهرستان هلیلان اجرا شد.

وی افزود: این سیستم در کنار آبیاری کلاسیک باران استفاده می شود و با نصب در مزرعه با دریافت اطلاعات و داده‌های زمین و ایستگاه‌های هواشناسی اطراف، با ثبت داده ها و سپس پردازش، اطلاعات دوره آبیاری را در اختیار کشاورز قرار می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی هلیلان یادآور شد: با اجرای این سیستم هوشمند آبیاری، زمان و میزان نیاز گیاه به آب مشخص می شود و به این ترتیب ضمن جلوگیری از اسراف آب، تولید و کیفت محصول نیز افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: استفاده از این روش موجب بهره وری در مصرف آب و افزایش تولید و حفاظت خاک می شود که از مهم‌ترین فواید این سیستم است.

از کشاورزان استان در خواست می شود که  برای تجهیز کردن مزارع به سیستم آبیاری هوشمند اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:
اصلاح الگوی کشت، ” آب پاکی روی دست زمین”
مشکل تامین آب و اصلاح و توسعه شبکه توزیع در استان نیازمند اقدام جهادی است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.