نماینده مجلس: مسیر کنگاور به نورآباد ۶۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود
15 آبان 1402 - 9:53
بازدید 87
3

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدامات انجام شده دستگاههای اجرایی در حوزه‌ انتخابیه‌اش به تشریح روند بازگشایی سه جاده‎ مسدود شده و کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر کنگاور – نورآباد و به تبع آن نزدیک شدن استانهای کرمانشاه – لرستان پرداخت. به گزارش گفتمان: «علی رضایی» روز دوشنبه با اشاره […]

منبع : ایرنا
پ
پ

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اقدامات انجام شده دستگاههای اجرایی در حوزه‌ انتخابیه‌اش به تشریح روند بازگشایی سه جاده‎ مسدود شده و کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر کنگاور – نورآباد و به تبع آن نزدیک شدن استانهای کرمانشاه – لرستان پرداخت.

به گزارش گفتمان: «علی رضایی» روز دوشنبه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راهداری شهرستانهای کنگاور، صحنه و هرسین گفت: بازگشایی سه جاده ماکو – سعدوند و سیالیا به عنوان یک محور مواصلاتی مهم بین کاکاوند و هرسین که به هفت چشمه وصل می‌شود از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اظهار کرد: جاده روستای مله کبود نورآباد – دلفان با روستای چناران و گل زرد منطقه خزل کنگاور هم که مسدود بود بازگشایی شد که با این اقدام ۶۰ کیلومتر از جاده کنگاور به نورآباد کوتاه می‌شود.

رضایی ادامه داد: از سوی دیگر بازگشایی جاده سرتخت به روستای قلعه‌لان بخش مرکزی کرمانشاه نزدیک به کامیاران باعث می‌شود این جاده نیز حدود ۸۰ کیلومتر از جاده کرمانشاه -کامیاران را کاهش دهد.

نماینده مردم کنگاور و صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به خدمات سلامت در شهرستانهای کنگاور، صحنه و هرسین بیان کرد: به دنبال پیگیری‌ انجام شده با صدور مجوز ملکی و استیجاری سه درمانگاه تامین اجتماعی شهرهای هرسین، صحنه و کنگاور موافقت شد و تغییر کاربری داده شده و در حال اجرا هستند.

او با بیان اینکه دولت برای بیمارستان شهید چمران کنگاور مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، برای بیمارستان شهدای هرسین مبلغ ۹۰ میلیارد تومان و برای بیمارستان دکتر معاون صحنه مبلغ ۹۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد، تصریح کرد: همچنین کلینیک تخصصی بیمارستان شهید چمران کنگاور با مبلغ ۱۸ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات نیاز باشد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه در گذشته برای تامین آب شرب شهر هرسین با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت اقدامات موقتی انجام شد، به این صورت که بخشی از قطعات و خطوط انتقال یا مخزن را تعمیر می‌کردند، اظهار کرد: اکنون و با اختصاص بودجه‌ مناسب حفاری چاه‌ها شروع شده و هفت کیلومتر لوله از سپاهان اصفهان خریداری و یک کیلومتر لوله کارگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در نصب مخزن هم ۹۵ درصد پیشرفت داشتیم و قرار است تا ۲ ماه آینده بودجه لازم برای این بخش تخصیص داده شود تا شرایط لازم برای تامین آب شرب پایدار در هرسین فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریافت مجوز جهت احداث زیرگذر برای ۳۰ روستای جنوب شهر صحنه که از نقاط حادثه خیز این منطقه بوده و در آن شاهد سواح رانندگی منجر به جرح و فوتی بودیم از دیگر اقدامات انجام شده است، ضمن اینکه برای این مسیر تردد زائران اربعین به سمت غرب کشور؛ ۲ مجوز اخذ کردیم تا در درکه و سلطان‌آباد کنگاور زیرگذر ایجاد شود.

رضایی اضافه کرد: همچنین چهار بانده شدن جاده بیستون به سنقر، دو بانده کردن جاده نهاوند به کنگاور و تویسرکان به کنگاور در دستور کار قرار گرفته، پیمانکاران مشخص شده و مناقصه نیز انجام شد و امیدواریم با تزریق بودجه به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: آنتن‌رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار از دیگر اقداماتی بود که با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، همچنین گازرسانی به ۱۲ روستای زیر ۲۰ خانوار با دستور وزیر نفت انجام شد که جای دارد در این زمینه از پیگیری مدیرعامل گاز کرمانشاه و مدیرعامل مخابرات استان تشکر کنم.

شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین با جمعیتی بیش از ۲۶۰ هزار نفر در شرق کرمانشاه واقع شده اند که دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید:
حرکت لاک پشتی قطار کرمانشاه – خسروی
فراهم شدن زیرساخت فیبرنوری تمامی فرمانداری‌های استان کرمانشاه تا یک ماه آینده

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.