مجلس برای وضع قوانین بازدارنده از سرقت، جدی تر وارد شود
16 آبان 1402 - 12:08
بازدید 119
2

دادستان کل کشور گفت: با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش سرقت ها، همه بخش های اجرایی و تخصصی باید پای کار بیایند. به گزارش گفتمان: حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد در جلسه‌ای مشترک که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دادستان‌های استان‌های قزوین، لرستان و همدان برگزار شد، گفت: آسیب شناسی و پیشگیری از […]

منبع : مهر
پ
پ

دادستان کل کشور گفت: با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش سرقت ها، همه بخش های اجرایی و تخصصی باید پای کار بیایند.

به گزارش گفتمان: حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد در جلسه‌ای مشترک که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دادستان‌های استان‌های قزوین، لرستان و همدان برگزار شد، گفت: آسیب شناسی و پیشگیری از جرم نکته مهمی است که باید به آن توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر آگاهی و دانش در هر حوزه‌ای ارتقا یابد، در آن زمینه بهتر می‌توان برنامه ریزی کرد، اظهار کرد: باید در آسیب شنایی و پیشگیری از وقوع جرم روش و برنامه ریزی ها به سمت بهره گیری از آموزه‌های قرآنی حرکت کند، موضوعی که متأسفانه در این زمینه آنچنان که باید فعال نبوده‌ایم.

مدارس دولتی، مأمن خانواده‌های دغدغه مند باشند

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ارتقای سطح تحصیلات و فرهنگ در جامعه از مسائلی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر باشد، تصریح کرد: می‌طلبد تا مدارس دولتی، مأمن مناسب برای خانواده‌هایی باشند که دغدغه تربیت فرزند دارند و کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس افزایش یابد، چرا که عقل یک انسان با علم، روح با معنویت و جسمش با ورزش تکامل می‌یابد و ضروری است تا قوه قضائیه در این حوزه به عنوان یک مطالبه گر وارد عرصه شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در ادامه با اشاره به حادثه رخ داده در کمپ ترک اعتیاد لنگرود و تسلیت به خانواده‌های آنان، تأکید کرد: بهتر است دادستان‌ها و یا نمایندگان آنان به همراه افراد فنی به طور مستمر و مرتب از این اماکن بازدید کنند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی همچنین به موضوع ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک اشاره کرد و گفت: احصای دقیق این تعداد مجرمان و شناسایی آنان و نیز تدوین برنامه ریزی جامع برای جلوگیری از جرایم و اصلاح مجرمان، محور اصلی ستاد قرار بگیرد.

دادستان کل کشور همچنین با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش سرقت‌ها، همه بخش‌های اجرایی و تخصصی باید پای کار بیایند، گفت: در این حوزه ورود جدی مجلس در راستای قانون گذاری مناسب (وضع و اصلاح قوانین بازدارنده از سرقت)، ضرورتی انکار ناپذیر است.

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز در این جلسه از افزایش برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال با مصوبات عملیاتی و میدانی خبر داد.

پیگیری در راستای رفع مشکلات بحران آبی همدان، تلاش برای رفع مشکلات سامانه نانی نو، مشکل فرونشست‌ها و فروچاله های دشت کبودراهنگ که ناشی از برداشت بی رویه آب توسط نیروگاه شهید مفتح است، آلودگی زیست محیطی که استفاده از سوخت مازوت این نیروگاه ایجاد کرده، پایش ایمنی ساختمان‌های دولتی و عمومی، پیگیری‌های لازم به منظور تعیین تکلیف خودروهای توقیفی، مبارزه با برداشت غیرمجاز از معادن استان، تأکید بر برنامه ریزی کشوری از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با توجه به مقتضیات منطقه‌ای، پیگیری برای رفع مشکلات مربوط به واگن‌های نامناسب و عدم بهره برداری مناسب از فرودگاه همدان؛ بخشی از مواردی بود که دادستان همدان در این جلسه مطرح کرد.

خانجانی موقر همچنین با اشاره به برگزاری منظم ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک، گفت: هر گونه اعطای ارفاقات قانونی به این دست از مجرمان، تنها منوط به صدور مصوبه از سوی ستاد خواهد بود.

رسول جلیل آذری معاون دادستان همدان نیز از موفقیت اجرای طرح ابتکاری دادسرای همدان درباره برگزاری دوره‌های آموزشی با بهره مندی از روانشناسان و روانپزشکان برای مجرمان حرفه‌ای که زمینه ساز اصلاح و بازگشت آنان به جامعه می‌شود خبر داد.

در این جلسه طرح ابتکاری دستگاه قضائی همدان درباره موضوع فوق مورد تأیید مسئول دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال کشور قرار گرفت که در صورت ارائه خروجی مناسب، قابلیت اجرا شدن در سراسر کشور را دارد.

همچنین این مقام مسؤول قضائی کشوری از عملکرد دادستانی همدان از حیث اقدامات انجام شده مناسب در تشکیل جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال، تشکیل جلسات کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه، اقدامات در حوزه صیانت از منابع آب، نظارت بر بهداشت و سلامت محیطی و نظارت بر وظایف شهرداری تقدیر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:
۶۲ سارق و مالخر در همدان دستگیر شدند
ضرورت ایجاد مجتمع قضایی ویژه اطفال در همدان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.