پرداخت تسهیلات ۱۶ میلیاردی به مشاغل عشایری همدان
21 آبان 1402 - 11:26
بازدید 103
2

مدیر امور عشایر استان همدان از پرداخت تسهیلات ۱۶ میلیارد تومانی به عشایر این استان خبر داد. به گزارش گفتمان: جعفر کاویانی‌دلشاد گفت: به‌منظور تنوع‌بخشی به درآمد عشایر استان همدان در راستای ایجاد درآمد و شغل‌هایی غیر از دامداری، تسهیلات بانکی و دوره‌های آموزشی برای دریافت مجوز و راه‌اندازی مشاغل متنوع شامل زنبورداری، کشت گیاهان […]

منبع : ایسنا
پ
پ

مدیر امور عشایر استان همدان از پرداخت تسهیلات ۱۶ میلیارد تومانی به عشایر این استان خبر داد.

به گزارش گفتمان: جعفر کاویانی‌دلشاد گفت: به‌منظور تنوع‌بخشی به درآمد عشایر استان همدان در راستای ایجاد درآمد و شغل‌هایی غیر از دامداری، تسهیلات بانکی و دوره‌های آموزشی برای دریافت مجوز و راه‌اندازی مشاغل متنوع شامل زنبورداری، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری، زنجیره گوشت قرمز و مشاغل خانگی زنان عشایری برگزار شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ضمن برگزاری ۱۸۰۰ نفر روز دوره آموزشی در رسته‌های شغلی موردنظر انجام و با رایزنی انجام شده از محل وام‌های تبصره ۱۸ و ماده ۵۲  در شش ماه نخست سال مبلغ ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات مناسب پرداخت شده و در حال حاضر نیز اعتبار ۵.۱۹ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی با شرایط مناسب درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای کشت گیاهان دارویی شامل موسیر، گشنیزه و بابونه در مراتع استان و زمینه‌های عشایر انجام شده و رایزنی‌های لازم با مرکز تحقیقات کشاورزی در عرصه گیاهان دارویی انجام شده است.

کاویانی‌دلشاد افزود: پیگیر راه‌اندازی صنایع خُرد و فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در استان هستیم که از عشایری که در کشت گیاهان دارویی علاقمند هستند و زمینه لازم را دارند، درخواست می‌شود به اداره امور عشایری مراجعه و با شرکت در دوره‌های آموزشی از تسهیلات فوق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی و گردشگری نیز فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی و نیز انتقال فرهنگ بومی سنتی طوایف عشایر استان فراهم است، اظهار کرد: در این زمینه طی ماه‌های اول سال تعدادی سیاه‌چادر و غرفه صنایع دستی در نمایشگاه‌های استان و سایر استان‌ها مانند تهران ایجاد و برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:
پرداخت بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر همدان
۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر لرستان پرداخت شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.