هشدار فرماندار به شورای شهر کرمانشاه/انحلال شورا در صورت تکرار رفتارهای غیرقانونی
22 آبان 1402 - 10:48
بازدید 100
5

فرماندار کرمانشاه اقدامات چند مدت اخیر اعضای شورای این شهر را مصداق اخلال در مدیریت شهری دانست و گفت: تکرار این حرکات غیرقانونی حتی می‌تواند منجر به انحلال شورا شود. به گزارش گفتمان: محمدرضا آمویی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواست ضمن رعایت قانون در جلسات شرکت کنند و نسبت به […]

منبع : ایرنا
پ
پ

فرماندار کرمانشاه اقدامات چند مدت اخیر اعضای شورای این شهر را مصداق اخلال در مدیریت شهری دانست و گفت: تکرار این حرکات غیرقانونی حتی می‌تواند منجر به انحلال شورا شود.

به گزارش گفتمان: محمدرضا آمویی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواست ضمن رعایت قانون در جلسات شرکت کنند و نسبت به انجام وظایف خود در قبال مردم اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت فعلی شورای شهر کرمانشاه ناراضی هستند و از روش های مختلف این‌ نارضایتی ها را به ما اعلام می‌کنند، گفت: ما تعارفی با اعضای شورای شهر نداریم و باتوجه به دغدغه مندی مردم در مورد اعمال غیرقانونی آنها تصمیم می گیریم.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بدون هرگونه جانبداری در قبال شورای شهر کرمانشاه تصمیم گرفته ایم گفت: تاکنون ۲ جلسه فوق العاده برای شورای شهر کرمانشاه گذاشته ام و اگر لازم‌ باشد جلسه سوم را نیز هم برگزار می کنم.

آمویی به نامه چند روز پیش شهردار کرمانشاه مبنی بر معطل ماندن ۶۲ لایحه در شورای شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای شهر کرمانشاه خواسته ام جلساتی برای بررسی این لوایح برگزار کنند تا کارهای مردم و شهرداری بیش از این‌معطل نماند.

وی عدم برگزاری جلسات شورا را منجر به سرگردانی مردم دانست و مصداق ان را تعیین تکلیف نکردن کرایه سرویس مدارس در اوایل سال تحصیلی امسال دانست و گفت: اگر فرمانداری به این موضوع ورود نمی کرد خانواده ها بیشتر دچار مشکل می شدند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم از این وضعیت ناراضی هستند، افزود: اعضای شورای شهر کرمانشاه باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

آمویی تصریح کرد که با شهردار کرمانشاه و اعضای شورای شهر اتمام حجت کرده ایم که برای مردم و در راستای رفع مشکلات شهر تلاش کنند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه سخنانش به موضوع استخدام ۸۰ نفر نیروی جدید در شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداری مخالف این استخدام های جدید است و شهرداری برای جبران‌ کمبود نیروی خود افرادی را که از خدمات شهری به بخش اداری منتقل کرده را باید به جای قبلی خود برگرداند تا مشکل نیروی این بخش حل شود.

وی از شهردار کرمانشاه نیز خواست جایگاه خود را حفظ کند و برای رفع مشکلات و دغدغه مندی شهروندان تلاش نماید و افزود: از سوی دیگر رفتار تمام اعضای شورای شهر کرمانشاه به صورت مستمر رصد می شود و با کسانی که از وظایف قانونی خود عدول کنند و قانون را رعایت نکنند برخورد قانونی می کنیم و در این راه با کسی تعارف نداریم.

آمویی همچنین خواستار مطالبه گری مردم و رسانه ها از مسوولان شد و گفت: مردم باید از اعضای شورای شهر کرمانشاه که به آنها رای داده اند بخواهند پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی اضافه کرد: نگاه مجموعه مدیریت استانی به اتفاقاتی که در شورای شهر کرمانشاه می افتد رودربایسانه نیست و تعارفی با کسی نداریم.

فرماندار کرمانشاه در مورد تصمیم گیری در مورد وضعیت شورای شهر و برخی از اعضای آن نیز افزود: تصمیم گیری در این ارتباط در جلسه آخری که هیات حل اختلاف برگزار می کند انجام‌ می شود و در این راستا نیز پرونده مربوطه بعد از تکمیل در اختیار این هیات برای تصمیم‌گیری نهایی ارسال می گردد.

کلانشهر کرمانشاه یک‌ میلیون جمعیت دارد و ۱۱ نفر عضو شورای اسلامی این شهر هستند.

بیشتر بخوانید:
اولتیماتوم فرماندار به رئیس شورای شهر کرمانشاه
پرونده شورای شهر کرمانشاه به هیات حل اختلاف ارجاع می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.