پلمب چاه‌های دارای مجوز صنعتی که در بخش کشاورزی استفاده شدند
23 آبان 1402 - 20:22
بازدید 80
1

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بخشی از چاه‌هایی که در شهرستان‌های استان مجوز صنعتی دارند اما در بخش کشاورزی استفاده می‌شدند، پلمب شدند. به گزارش گفتمان: داریوش حسن‌نژاد اظهار کرد: در سطح استان چاه‌های غیرمجاز آنچنانی نداریم که از منابع آب زیرزمینی استفاده کنند. وی اضافه کرد: همه چاه‌های غیرمجاز در استان در عمق […]

منبع : ایسنا
پ
پ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بخشی از چاه‌هایی که در شهرستان‌های استان مجوز صنعتی دارند اما در بخش کشاورزی استفاده می‌شدند، پلمب شدند.

به گزارش گفتمان: داریوش حسن‌نژاد اظهار کرد: در سطح استان چاه‌های غیرمجاز آنچنانی نداریم که از منابع آب زیرزمینی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همه چاه‌های غیرمجاز در استان در عمق ۱۰تا ۱۵ و ۳۰ متر هستند و این چاه‌ها از منابع آب‌های سطحی تامین می‌شوند و از مخازن آب‌های زیرزمینی تغذیه نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: خیلی از چاه‌هایی که فرم یک بودند به عنوان چاه قدیمی تلقی شدند و به آنها مجوز داده شد تا به بخش اقتصاد و معیشت بهره‌برداران کمک کنند و از طرفی تلاش کردیم به سطح آب‌های زیرزمینی آسیبی وارد نشود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز در استان اکثرا دیزلی هستند،  اظهار کرد: ۷۷ حلقه چاه در شهرستان‌های چگنی(هشت حلقه)، خرم‌آباد( ۱۲ حلقه)، نورآباد(۱۳ حلقه) و دورود (۴۴ حلقه) وجود دارند که مجوز صنعت گرفتند اما در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در شهرستان چگنی ۸ چاه  پلمب شده و در خرم‌آباد ۱۲ حلقه پلمب کردیم که سه حلقه از آنها را فک پلمب کرده بودند و پرونده آنها در دستگاه قضایی مفتوح است، ۱۲ چاه نورآباد پلمب و جمع‌آوری و در شهرستان دورود نیز تاکنون سه حلقه پلمب شده اند.

حسن‌نژاد بیان کرد: قانون به ما اجازه داده هرجا که تخلفی صورت گیرد، برخورد کرده حتی این اختیار را داریم که مجوز تخصیص باطل شود.

بیشتر بخوانید:
روایتی تلخ از مصائب خشکسالی در لرستان/ فرونشست ۱۰ متری زمین/ خروج نفت و گاز از زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب
بحران آب آشامیدنی به ۵۰۰ روستای لرستان رسید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.