کارگاه آجرپزی آبدانان بعد از هفت سال تعطیلی احیا شد
23 آبان 1402 - 21:27
بازدید 79
7
استاندار ایلام:

استاندار ایلام از راه اندازی و احیای کارخانه آجرسازی روستای ماهوته از توابع آبدانان پس از هفت سال خبر داد و گفت: این کارخانه سالانه ظرفیت تولید ۲۳ میلیون آجر را دارد و  راه‌اندازی و احیای مجدد  این واحد موجب اشتغالزایی برای ۳۵ نفر می شود. به گزارش گفتمان: حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه در جریان بازدید از کارخانه […]

منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار ایلام از راه اندازی و احیای کارخانه آجرسازی روستای ماهوته از توابع آبدانان پس از هفت سال خبر داد و گفت: این کارخانه سالانه ظرفیت تولید ۲۳ میلیون آجر را دارد و  راه‌اندازی و احیای مجدد  این واحد موجب اشتغالزایی برای ۳۵ نفر می شود.

به گزارش گفتمان: حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه در جریان بازدید از کارخانه تولید آجر روستای ماهوته شهرستان آبدانان اظهار کرد: در کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی مجدد این واحد تعطیل شده مصوب شد که توسط صندوق کارآفرینی شهرستان آبدانان پرداخت می شود.

وی افزود: این کارخانه از جمله واحدهای تعطیل شده بود که ۵۰ میلیارد ریال وام در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای راه اندازی مجدد آن مصوب شد که ۲۳ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و مابقی تسهیلات آن نیز پرداخت می شود.

بهرام نیا اضافه کرد: طبق هدف‌گذاری استان در سال جاری، ۳۹ واحد احیا و یا افزایش ظرفیت خواهند داشت که از این میزان، طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۵ واحد ظرفیت خود را افزایش دادند و هشت واحد راکد از جمله این کارگاه تولید آجر نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی همچنین با بازدید از پروژه ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی آب شرب بخش سرابباغ آبدانان گفت: این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار ایلام در بازدید از این طرح یادآور شد: ۲۲ کیلومتر اصلاح شبکه داخلی شهر سرابباغ در قالب این طرح انجام شده است و خط انتقال این پروژه چهار هزار و ۶۲۰ متر با لوله فولادی است.

وی افزود: این پروژه در قالب قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی ( ع ) به صورت مشارکتی با آب و فاضلاب استان انجام شده است.

بهرام نیا در بازدید از سالن ورزشی روستای هفت‌چشمه بخش مرکزی شهرستان آبدانان هم توضیح داد: همه نواقص این سالن ورزشی برطرف شده است و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: تاکنون برای این پروژه ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده است و برای بهره برداری کامل ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:
آیا کارخانه سیمان می تواند اولین صنعت ورودی به آبدانان لقب گیرد؟
راه اندازی فرودگاه آبدانان در سفر رئیس جمهوری به ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.