زیبایی بلای جان سهره طلایی
25 آبان 1402 - 16:13
بازدید 50
5

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: زیبایی وصف ناپذیر سهره طلایی موجب سوق یافتن شکارچیان به زنده گیری این پرنده زیبا و خوش آواز شده است. به گزارش گفتمان: فاطمه موسوی افزود: پیشتر شاهد حرکت تیمی در گروه ۴۰ تا ۵۰ قطعه ای سهره طلایی در باغ ها و مزارع حاشیه شهر و […]

منبع : ایرنا
پ
پ

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: زیبایی وصف ناپذیر سهره طلایی موجب سوق یافتن شکارچیان به زنده گیری این پرنده زیبا و خوش آواز شده است.

به گزارش گفتمان: فاطمه موسوی افزود: پیشتر شاهد حرکت تیمی در گروه ۴۰ تا ۵۰ قطعه ای سهره طلایی در باغ ها و مزارع حاشیه شهر و اراضی روستایی بودیم.

وی اضافه کرد: با وجود ممنوعیت شکار و صادر نشدن پروانه برای شکار پرندگان، روز به روز جمعیت آنها کاهش یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان ادامه داد: برخی افراد پس از زنده گیری سهره طلایی آن را با تبلیغ و آگهی در شبکه های اجتماعی به فروش می رسانند.

فضای مجازی شکارچی سهره را لو داد

موسوی بیان کرد: عوامل یگان حفاظت محیط زیست بارصد فضای مجازی متوجه شدند فردی با آگهی فروش سهره گلبسر در یکی از سکوهای فروش اقدام به فروش غیرمجاز پرندگان وحشی کرده است.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی و کمک عوامل انتظامی، با انجام قرار صوری برای خرید پرنده، متخلف دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ماموران از این شکارچی متخلف پنج قطعه گلبسر وحشی کشف کردند.

موسوی افزود: این پرندگان وحشی پس از ارزیابی سلامت جسمی، در زیستگاه طبیعی پرنده رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید عرضه و فروش پرندگان وحشی ممنوع است و فرد متخلف علاوه بر جریمه نقدی به تحمل حبس محکوم می شود.

بیشتر بخوانید:
انقراض خاموش گونه‌های جانوری در همدان
صیاد پرندگان شکاری در فامنین به دام افتاد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.