اجتماعی
| 11 ماه قبل

اعطای حداقل چهارماه دور‌کاری برای مادران باردار شاغل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۷ در نشست شورای راهبری توسعه‌ مدیریت استان تاکید کرد: براساس ماده‌ی ۱۷ قانون جوانی جمعیت، اعطای حداقل چهارماه دورکاری برای مادران باردار شاغل به‌صورت الزام به دستگاه‌ها باید اجرا شود.

به گزارش گفتمان: بهرام نیا افزود: راه‌اندازی مهد کودک و تشویق کارکنانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد چراکه این مهم می‌تواند در افزایش راندمان کاری و بهره‌وری کارکنان بسیار موثر باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر توجه ویژه به حوزه‌ی رسانه‌ها در دستگاه‌های اجرایی و تعامل روابط‌عمومی دستگاه‌ها با رسانه‌ها، خاطرنشان کرد:  تجربه ثابت کرده است که «مدیران رسانه‌ای» و مدیرانی که با رسانه‌ها بیشترین تعامل را دارند موفقیت بیشتری در کار خود دارند.

دکتر بهرام‌نیا همچنین به همه‌ی مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: به همه‌ی مطالبات رسانه‌ها و مردم پاسخ دهند و نباید هیچ سوال و ابهامی از سوی مردم بی‌پاسخ بماند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فصل سرما، گفت: با توجه به فصل سرد سال ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی با تمامی کارکنان، نشست‌های داخلی را برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و گاز برگزار کنند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه‌ی مولد‌سازی دارایی‌های دولت، افزود: اجرای مصوبه‌ی مولد‌سازی دارایی‌های دولت مورد تاکید سران سه قوه است و طبق این مصوبه، باید همه‌ی اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌ها ثبت سامانه شود.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، گفت: بخشی از رشد دستگاه‌های اجرایی از طریق بهره‌وری است و بهره‌وری از طریق راندمان کاری مجموعه و پرسنل دستگاه احصا می‌شود و هر قدر کارکنان را با مقررات و ضوابط آشنا کنیم در راستای ارتقای بهره‌وری اثرگذار بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: لازمه‌ی ارتقاء بهره‌وری، آموزش فنی کارکنان هر دستگاه‌ اجرایی است و یکی از شروط ارتقاء کارکنان، اخذ گواهینامه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

استاندار ایلام در پایان این نشست بر اجرای بخشنامه ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی در ازای ارائه خدمت و لزوم حذف کپی در پورتال دستگاه‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:
دورکاری در ادارات ایلام پایان یافت
امکان دورکاری کارمندان از طریق شبکه دولت در استان همدان فراهم است