استاندار: شهرداری کرمانشاه طرح جانمایی و انتقال واحدهای ضایعاتی را اجرایی کند
12 آذر 1402 - 10:46
بازدید 87
1

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کلانشهر کرمانشاه شاهد یک زنجیره از بلاتکلیفی‌های قدیمی در برخی حوزه‌ها از جمله اجرای طرح انتقال واحدهای ضایعاتی به خارج از شهر است، گفت: طرح جانمایی این واحدها باید توسط شهرداری هرچه سریعتر در خارج از شهر اجرایی و این واحدها به آن محدوده منتقل شوند. به گزارش گفتمان: محمدطیب صحرایی […]

منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کلانشهر کرمانشاه شاهد یک زنجیره از بلاتکلیفی‌های قدیمی در برخی حوزه‌ها از جمله اجرای طرح انتقال واحدهای ضایعاتی به خارج از شهر است، گفت: طرح جانمایی این واحدها باید توسط شهرداری هرچه سریعتر در خارج از شهر اجرایی و این واحدها به آن محدوده منتقل شوند.

به گزارش گفتمان: محمدطیب صحرایی در نشست شورای اجتماعی استان در سرسرای شهید سلیمانی استانداری با تاکید بر ضرورت قطع این زنجیره بلاتکلیفی افزود: چندین سال است که یک زمین برای ساخت شهرک ضایعات کرمانشاه پیشنهاد شده ولی به دلیل عدم همکاری برخی سازمان‌ها همچنان بلاتکلیف مانده است.

استاندار کرمانشاه تداوم حضور واحدهای ضایعاتی‌های در سطح شهر را بسترساز گسترش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه فعالیت این واحدهای ضایعاتی در برخی شهرک ها و محلات مانند آقاجان به آسیب های اجتماعی دامن زده است.

وی انتقال واحدهای ضایعاتی به خارج شهر را بخشی از ساماندهی محلات حاشیه ای دانست و گفت: در گام اول واحدهای مجاز باید به شهرکی در خارج از فضای شهری منتقل شوند و همزمان طبق مصوبه شورای تامین استان ضایعاتی های غیرمجاز هم باید بسته شود.

صحرایی همچنین از راه اندازی یک قرارگاه فرهنگی در محله کم برخوردار آقاجان خبر داد و گفت: این قرارگاه با محوریت مسجد محل و با توسعه فضای اطراف آن راه اندازی می شود و تبدیل به مرکزی برای هماهنگی و هم افزایی برنامه های آسیب های اجتماعی توسط مجموعه های مختلف در آن منطقه می شود.

وی گفت: مسجد این محل با استفاده از معماری ایرانی اسلامی طراحی و بازسازی می شود تا یک روح تازه در آن محله دمیده شود.

در این نشست طرح ساماندهی محلات حاشیه‌ای با محوریت محله آقاجان ارایه و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. همچنین مصوب شد موضوع طرح ساماندهی آقاجان و پیشرفت آن در تمامی جلسات شورای اجتماعی ارایه شود.

همچنین در این نشست طرح راهکارهای ارتقای وضعیت کودکان محلات محروم کرمانشاه توسط جهاد دانشگاهی ارایه شد.

طرح بازگشایی معبر ۴۵ متری در محله آقاجان توسط شهرداری از جمله طرح هایی بود که در این نشست مطرح شد و اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین تشکیل شورای ساماندهی فضای مجازی استان در راستای ساماندهی و تولید محتوای مناسب برای بیلبوردها و فضاهای تبلیغی شهری در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه طرح مجتمع های شوق زندگی در راستای حمایت از کودکان و اطفال آسیب دیده و فراهم نمودن زمینه بازگشت آن ها به کانون خانواده ارایه شد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.