تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار
13 آذر 1402 - 9:51
بازدید 76
2

ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه در زمینی به مساحت حدود هفت هکتار واقع در محدوده غربی بلوار جانبازان (کمربندی) با زیربنای ۵۵ هزار مترمربع از چند سال گذشته آغاز شده و اکنون با حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارد. به گزارش گفتمان: هسته مرکزی ساختمان بیمارستان ۵۴۰ […]

منبع : ایرنا
پ
پ

ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه در زمینی به مساحت حدود هفت هکتار واقع در محدوده غربی بلوار جانبازان (کمربندی) با زیربنای ۵۵ هزار مترمربع از چند سال گذشته آغاز شده و اکنون با حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

به گزارش گفتمان: هسته مرکزی ساختمان بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی غرب شهر کرمانشاه در ۱۲ طبقه ساخته می‌شود و بال های غربی و شرقی آن هر کدام ۶ طبقه است؛ کارفرمای این پروژه راه و شهرسازی و بهره‌بردار آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

این بیمارستان دارای ۱۴ بخش بستری و مجموعه درمانی بزرگ دارای بخش های اورژانس، داروخانه، رادیولوژی، انژیوگرافی، آندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، پزشکی هسته ای، دیالیز، اطفال، جراحی مغز و اعصاب، بخش زایمان، گوش و حلق و بینی، جراحی مردان، جراحی تخصصی زنان و زایمان، جراحی تخصصی قلب، جراحی عمومی، بخش های مختلف بستری و مراقبت های ویژه، کلینیک های تخصصی است و یکی از پروژه های بزرگ بیمارستانی در دست اجرای غرب کشور محسوب می شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۲۶ بیمارستان با حدود چهار هزار و ۵۰۰ تخت دارد که از این تعداد ۲۰ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ۲ بیمارستان مربوط به تامین اجتماعی و مابقی خصوصی و نظامی است.

پیگیری مجدانه دولت برای تامین اعتبارات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی

دوم آذرماه امسال معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه از روند ساخت پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی بازدید کرد و در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دولت پیگیر تامین اعتبارات این پروژه است، گفت: اعتبارات این پروژه از سه روش اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، مولدسازی و بخش خصوصی تامین می‌شود.

«محسن منصوری» با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر فعال است، سرعت انجام کار را با توجه به محدودیت منابع پایین ارزیابی کرد و افزود: این پروژه توسط مجموعه سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت از چند طریق تامین اعتبار می‌شود.

وی در توضیح تأمین اعتبار این پروژه، گفت: بخش اول اعتبارات در سفر دور دوم رئیس جمهور مصوب خواهد شد و بخش دوم آن از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: اعتبار خوبی برای مسیر مولدسازی در مجموعه وزارت بهداشت از طریق فروش املاک و اموال آن وجود دارد که قادر به تأمین هزینه ساخت بیمارستان خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای ساخت این بیماستان، افزود: با پیگیری این سه بخش برای تأمین اعتبار، کار سرعت می‌گیرد.

بیمارستان ۵۴۰ تختی کرمانشاه با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود

معاون وزیر و راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی نیز آبانماه امسال در بازدید از روند اجرای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه که در مرحله اسکلت ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از نیاز به تکمیل این بیمارستان با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: این بیمارستان که احداث آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد یکی از ضرورت‌هایی است که در استان پیش‌بینی شد و در حال اجراست.

«علی نبیان» با اعلام اینکه در صورت تامین اعتبار این پروژه می‌تواند طی ۲ سال به اتمام برسد، افزود: این بیمارستان در ۱۲ طبقه و در ۶ بلوک احداث خواهد شد و مساحت زمین این بیمارستان ۶۹ هزار و ۲۴ مترمربع و مساحت ساختمان اصلی ۵۴ هزار و ۸۳۷ مترمربع است و دارای تمامی بخش های اختصاصی و بستری است.

به گفته وی، بیمارستان ۵۴۰ تختی کرمانشاه دومین بیمارستانی است که در استان کرمانشاه احداث می‌شود. پیش‌تر، بیمارستان ۴۰۰ تختی امام رضا(ع) در این استان توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شد.

فعال شدن پروژه بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی پس از چندین سال تاخیر

استاندار کرمانشاه نیز آبان ماه امسال در جریان بازدید از بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی از فعال شدن این پروژه مهم و مجهز درمانی و اتخاذ تصمیماتی برای تسریع در پیشرفت آن خبر داد و گفت: تامین نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه از اولویت های اصلی استان است و اجرای پروژه‌های این حوزه با جدیت و شتاب ویژه‌ای دنبال می شود.

«محمطیب صحرایی» افزود: با توجه فرسودگی تعدادی از بیمارستان های کرمانشاه، مرکزیت خدماتی و درمانی این شهر در غرب کشور و همچنین ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران حوزه سلامت، ساخت این بیمارستان بزرگ و مدرن با ۵۵۰ تخت در دستور کار قرار گرفته است‌.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه این پروژه بسیار مهم درمانی با یک تاخیر غیرقابل قبول چندین ساله مواجه بوده و به همت دولت مردمی دوباره فعال شده است.

صحرایی وجود مشکلات مالی را یکی از دلایل تاخیر این پروژه بزرگ دانست و گفت: در این زمینه تلاش می کنیم با استفاده از منابع ملی و استانی، اعتبارات لازم برای شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه را فراهم کنیم.

وی گفت: دو بیمارستان قدیمی و فرسوده در کرمانشاه وجود دارند که از شرایط خدمات رسانی استانداردی برخوردار نیستند.

استاندار کرمانشاه افزود: تلاش می کنیم از طریق مولدسازی این دو مجموعه، بخشی از نیازهای مالی ساخت این بیمارستان بزرگ، بسیار پیشرفته و مجهز را تامین کنیم.

وی همچنین توضیح داد: در صورت پیشرفت مناسب، این پروژه در لیست طرح های سفر آتی رییس جمهور گنجانده خواهد شد تا هر چه سریعتر تکمیل و مردم از خدمات آن بهره مند گردند.

روند کند پروژه به دلیل کمبود اعتبارات

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه این کلانشهر اکنون تنها یک بیمارستان عمومی برای ارائه خدمات درمانی به مردم دارد، گفت: باتوجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری این شهر، باید بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نیز در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به شهروندان به بهره برداری برسد.

«صادق کریمی» افزود: تنها بیمارستان عمومی کلانشهر کرمانشاه مرکز درمانی آموزشی امام رضا علیه السلام با حدود یک هزار تخت است که نیاز به بیمارستان عمومی دیگری در این شهر داریم.

وی به تشریح وضعیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ساخت این بیمارستان که از چند سال گذشته آغاز شده به دلیل کمبود اعتبارات روند کندی دارد و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه هزینه هم اینک ساخت هر متر بیمارستان را حدود ۶۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: با منابع دولتی نمی توانیم این بیمارستان را به بهره برداری برسانیم از این رو نیازمند منابع جدیدی مانند استفاده از ظرفیت تهاتر و مولد سازی هستیم.

کریمی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به دنبال جذب منابعی برای تکمیل این طرح است، اظهار کرد: ساخت این‌ بیمارستان یکی از مطالبات عمومی مردم است و امیدواریم دولت از محل منابع در اختیار به بهره برداری این طرح کلان کمک کند.

باتوجه به اینکه کلانشهر کرمانشاه مرکزیت غرب کشور را دارد و اکنون بیماران استان های همجوار و حتی کشور عراق برای امورات درمانی به این کلانشهر مراجعه می کنند از این رو می طلبد که دولت در اختصاص اعتبارات، امکانات و تجهیزات به این کرمانشاه این مولفه ها را نیز در نظر داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.