جوان همدانی هشت زندانی را آزاد کرد
13 آذر 1402 - 11:33
بازدید 61
3

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: جوان همدانی با حضور در ستاد دیه و کمک مالی زمینه ساز آزادی هشت زندانی جرائم غیرعمد شد. به گزارش گفتمان: یدالله روحانی منش اظهار کرد: این جوان با حضور در ستاد دیه و مذاکره با عوامل ستاد دیه متعهد به آزادی ۱۸ زندانی و مختومه کردن پرونده این […]

منبع : ایرنا
پ
پ

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: جوان همدانی با حضور در ستاد دیه و کمک مالی زمینه ساز آزادی هشت زندانی جرائم غیرعمد شد.

به گزارش گفتمان: یدالله روحانی منش اظهار کرد: این جوان با حضور در ستاد دیه و مذاکره با عوامل ستاد دیه متعهد به آزادی ۱۸ زندانی و مختومه کردن پرونده این افراد با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال شد.

وی بیان کرد: او در یک مرحله ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب ستاد دیه واریز و زمینه ساز آزادی هشت زندانی شد و به زودی با پرداخت مابقی مبلغ، ۱۰ پرونده دیگر مختومه و ۱۰ نفر آزاد می شوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان یادآوری کرد: این جوان اوایل سال جاری نیز با کمک پنج میلیارد ریالی زمینه ساز آزادی چند زندانی جرائم غیر عمد این استان و بازگشت آنها به کانون گرم خانواده شده بود.

روحانی منش ادامه داد: همچنین با کمک ۵۵۰ میلیون ریالی بانوان بسیجی پایگاه شهیده سمیه یک زندانی و مساعدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شرکت هکمتان شیمی آریا چهار زندانی در یکماه گذشته از بند زندان رهایی یافتند.

آزادی ۱۵۰ زندانی

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در هشت ماهه امسال با کمک خیران و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش ادامه داد: این افراد شامل ۱۰۱ زندانی مالی، ۴۶ زندانی مهریه، ۲ زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح و یک زندانی نفقه است که با پیگیری ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

وی افزود: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزاد شده یک هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تامین و برای آزادی این افراد به شاکیان آنها پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه ۱۱ نفر از زندانیان آزاد شده زن هستند تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده ۱۱۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود ۵۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش افزود: بیش از یک هزار و ۹۴ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای قاضی، اعسار به تقسیط(قسط بندی) شده است.

وی گفت: میزان کمک پرداختی به پرونده های مالی و دیه ۵۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال است ضمن اینکه ۴۴ میلیارد و ۸۱ میلیون ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک های ملت، ملی، صادرات و تجارت تامین و پرداخت شده است.

۲۷۰ زندانی در بند

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: هم اینک ۲۷۰ نفر به علت جرائم مالی غیرعمد در زندان به سر می برند که برای آزاد کردن آنها از بند زندان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

روحانی منش با بیان اینکه هشت نفر محکومان مالی زن هستند افزود: آمار زندانیان مهریه با کاهش طلاق روند کاهشی دارد به گونه ای که آمار زندانیان از ۶۰ نفر در ابتدای سال به ۲۰ نفر تقلیل یافته است.

وی خواستار مشارکت مردم برای آزادی زندانیان شد و گفت: شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.