شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان واحد آلاینده پرونده مفتوح قضایی دارد
13 آذر 1402 - 19:46
بازدید 70
5

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان واحد آلاینده محیط زیست پرونده مفتوح در مراجع قضایی دارد. به گزارش گفتمان: علیرضا محمدی روز دوشنبه اظهار کرد: در طول سال جاری تاکنون چهار بار این شرکت به علت آلودگی های زیستی هوا و پساب به مراجع قضایی معرفی شده است. وی افزود: […]

منبع : ایرنا
پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان واحد آلاینده محیط زیست پرونده مفتوح در مراجع قضایی دارد.

به گزارش گفتمان: علیرضا محمدی روز دوشنبه اظهار کرد: در طول سال جاری تاکنون چهار بار این شرکت به علت آلودگی های زیستی هوا و پساب به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۲ قانون هوای پاک اداره کل حفاظت محیط زیست مکلف است واحدهای آلاینده را در صورت عدم توجه به اخطارهای مکرر به مراجع قضایی معرفی کند.

محمدی یادآور شد: آلودگی های اخیر هوا توسط شرکت پتروشیمی ایلام به علت خرابی یکی از کمپرسورهای این شرکت بوده است.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و بر اساس آیتم هایی چون میزان و شدت آلودگی و فاصله واحد آلاینده از مناطق مسکونی، این واحدها یک تا یک و نیم درصد جریمه می شوند و جریمه مذبور از محل فروش محصول با نظارت کارشناسان امور مالیاتی محاسبه و از سوی یک کارگروه مشتکل از محیط زیست، امورمالیاتی، واحد آلاینده، فرماندار آن شهرستان و به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، به شهرستان های درگیر آلودگی اختصاص می یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: سه شهرستان ایلام، چوار و ایوان تحت تاثیر آلودگی های زیست محیطی شرکت پتروشیمی ایلام قرار دارند.

به گفته وی در استان ایلام ۲۸ واحد آلاینده شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند که شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، سیمان ایلام، شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب (چشمه خوش دهلران) و میادین نفتی آذر و چنگوله از جمله این واحدهای آلاینده محسوب می شوند.

طی روزهای اخیر دود ناشی از مشعل باز برای سوزاندان گازهای مازاد (فِلِر) شرکت پتروشیمی ایلام منجر به ایجاد نارضایتی در بین شهروندان شهرستان های چوار و ایلام شده بود.

مجتمع پتروشیمی ایلام در زمینی به وسعت ۱۲۲ هکتار در بخش چوار و در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایلام قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.