ورزش کردستان نیازمند حمایت بخش خصوصی است
18 آذر 1402 - 12:26
بازدید 56
2

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: متأسفانه تا زمانی که بخش خصوصی به کمک ورزش کردستان نیاید با محدودیت اعتباری اداره‌کل توان مالی هیأت‌ها محدود خواهد ماند. آمنه غلام‌ویسی با بیان اینکه کردستان یک استان کم برخوردار از لحاظ صنعتی است، اظهار کرد: این وضعیت صنعتی نبودن در ورزش استان بی‌تأثیر نبوده و کمک […]

منبع : مهر
پ
پ

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: متأسفانه تا زمانی که بخش خصوصی به کمک ورزش کردستان نیاید با محدودیت اعتباری اداره‌کل توان مالی هیأت‌ها محدود خواهد ماند.

آمنه غلام‌ویسی با بیان اینکه کردستان یک استان کم برخوردار از لحاظ صنعتی است، اظهار کرد: این وضعیت صنعتی نبودن در ورزش استان بی‌تأثیر نبوده و کمک بلاعوض جزئی که به هیأت‌ها می‌شود کارساز نیست و در نهایت تنها پشتیبان و حامی آنها محدود به اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: گاهاً هیأت‌ها هم گلایه‌هایی در این زمینه داشتند اما کمک اداره‌کل به آنها کاملاً عادلانه و برمبنای فعالیت‌های آنها تقسیم می‌شود.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: متأسفانه تا زمانی که بخش خصوصی به کمک ورزش کردستان نیاید با محدودیت اعتباری اداره‌کل توان مالی هیأت‌ها محدود خواهد ماند.

ضعف ورزش کردستان نبود اسپانسر است

غلام‌ویسی با اشاره به اینکه ورزش کردستان استعدادهای زیادی دارد که منتظر یک استارت از سوی بخش خصوصی است، اعلام کرد: ضعف اصلی ورزش ما نبود حامی و اسپانسر است تا با حضور آنها به ورزشکاران روحیه و امید ببخشد.

وی با بیان اینکه جای تأسف است که برای رشد استعدادهای ورزشی کاری نمی‌شود، گفت: از طرف جامعه ورزشی استان از استاندار کردستان کمال تشکر را دارم چرا که بخش خصوصی را مجاب به حمایت از ورزش کردستان کردند و این تلاش باید ادامه داشته باشد تا ورزش کردستان را مقتدر کند.

غلام‌ویسی ادامه داد: به نوعی همه افراد جامعه با ورزش درگیر هستیم و از یک پیاده‌روی ساده تا ورزش حرفه‌ای هر خانواده شناخت و ارتباط با ورزش دارد و با توجه به اهمیت بالای ورزش با سلامت روح و جسم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس خصوصاً در جوانان لازم است نگاه ویژه بخش خصوصی به سمت ورزش و جوانان باشد.

وی ضمن دعوت از صاحبان معادن و کارخانه‌ها به حمایت از هیأت‌های ورزشی، گفت: دشمنان به طور ویژه‌ای جوانان ما را هدف قرار داده‌اند و بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی نسبت به آینده و القا حس پوچی به آینده در جوانان هدف اصلی دشمن است.

غلام‌ویسی بیان کرد: گاهی یک حکم و یک مدال ساده اعتماد به نفس در جوانان را افزایش می‌دهد و موجب ارتقا کیفیت زندگی در همه ابعاد خواهد شد که تنها با یک حمایت جزئی این امر محقق می‌شود.

وی تحول ورزش و جوانان را در حمایت همگانی خصوصاً بخش خصوصی از ورزش و جوانان دانست و گفت: تاکید ما بر این است که اعتبارات ورزشی واقعاً محدود است و دعوت از بخش خصوصی و حضور آنها در حمایت از ورزشکاران ورزش استان را به جایگاه واقعی خود خواهند رساند.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان افزود: بزرگترین ظرفیت برای توسعه ورزش و جوانان کردستان ظرفیت نادیده گرفته شده بخش خصوصی است که حقیقتاً تحول محور و توسعه‌گر در حوزه جوانان خواهد بود.

انجام فضاسازی‌های متناسب با ورزش قهرمانی، منش و اخلاق جوانمردی در کردستان

سرپرست ورزش و جوانان کردستان به فعالیت‌های فرهنگی‌ورزش و جوانان استان پرداخت و افزود: انجام فضاسازی‌های متناسب با ورزش قهرمانی و منش و اخلاق جوانمردی، ترویج فرهنگ پهلوانی، برگزاری دوره‌های جهاد تبیین با حضور کارشناسان مربوطه، برپایی کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی با حضور سازمان‌های مردم نهاد و ورزشکاران، برگزاری مسابقات فرهنگی و تهیه محصولات فرهنگی از جمله اقدامات شاخص فرهنگی این اداره‌کل بوده است.

وی اضافه کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی زنان روستایی هم یک اقدام ارزشمند دیگر در راستای تشویق زنان علاقمند و مستعد روستاها است که هم‌اکنون در حال اجرا است.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: در این مسابقات فرهنگی ورزشی با مهیا کردن فضای حضور زنان آنها را راغب به انجام ورزش می‌کنیم و تاکنون در روستاهای بخش سارال و کلاترزان این امر انجام شده و بنا بر ادامه آن در تمام بخش‌های استان را داریم.

شکل‌گیری همکاری بین کردستان و اقلیم کردستان عراق در حوزه ورزش

غلام‌ویسی بیان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان رایزنی‌هایی هم با سلیمانیه و حلبچه داشته که منجر به تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان استان و کشور عراق خواهد بود و پیش نویس آن هم بعد از تأیید وزارت‌خانه نهایی و اجرایی خواهد شد.

وی اعلام کرد: در حین نگارش این تفاهم‌نامه و بعد از بازدیدهای به عمل آمده طرف مقابل از دانش بالای ورزشی، و توان مربیگری و ظرفیت داوری استان به وجد آمده و این تبادل را یک ظرفیت خوب و مساعد برای ورزش عراق تلقی کردند.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: دانش ورزشی، ظرفیت و توان بالای ما در اعزام داور و مربی به اقلیم کردستان یک فرصت مغتنم برای حامیان و اسپانسرهای مالی خواهد بود چرا که در ادامه این تبادل و ارتباطات بخش خصوصی هم می‌تواند معرف خود به کشور همسایه باشد.

غلام‌ویسی همچنین گفت: هیأت‌های ورزشی استان هم با هیأت‌های همتراز خود در اقلیم تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند و اولین خروجی انجام این تفاهم‌نامه برگزاری مسابقه پیشکسوتان فوتبال بین کردستان و اقلیم بود که در سالن ورزشی گولان انجام شد و بازتاب و استقبال از آن در کشور همسایه هم مسرت بخش بود.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در بخش فرهنگی هم تأثیرگذار بود، اضافه کرد: برگزاری مسابقات، کلاس داوری و مربی‌گری، برپایی اردوهای مشترک، اعزام داور و مربی و مواردی از این قبیل از جمله مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور است.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد: در بخش همکاری با ادارات استان در بخش فرهنگی اجتماعی جدیداً با معاونت اجتماعی سپاه پاسداران، و قبلاً با بهزیستی و اداره کار استان، جهاد کشاورزی و در بخش وام و اشتغال هم بانک رسالت این اداره‌کل تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده است.

وی گفت: در بحث بیمه جامع قهرمانان و پیشکسوتان که خرداد امسال رونمایی شد ورزشکاران و قهرمانان مدال آور و پیشکسوتان با رده‌ها و سطح‌های مختلف با ثبت نام در این سامانه و پرداخت مبلغ ناچیز می‌توانند دریافتی ماهانه بعد از چند سال داشته باشند.

غلام‌ویسی اظهار کرد: بعد از اجرای طرح جامعه بیمه ورزشکاران در راستای تسهیل امور مربوطه آن در خود استان تلاش برای گرفتن نمایندگی آن انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.