شیوه سنتی تولید پاسخگوی نیازهای جامعه نیست
19 آذر 1402 - 21:47
بازدید 53
2
استاندار همدان:

استاندار همدان گفت: فناوری پیشرفته جای خود را در شرکت های تولیدی باز کرده است و امروزه شیوه سنتی تولید اقتصادی و پاسخگوی نیازهای کشور و جامعه نیست و باعث عقب ماندگی می شود. به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه شیوه‌های سنتی تولید موجب […]

منبع : ا
پ
پ

استاندار همدان گفت: فناوری پیشرفته جای خود را در شرکت های تولیدی باز کرده است و امروزه شیوه سنتی تولید اقتصادی و پاسخگوی نیازهای کشور و جامعه نیست و باعث عقب ماندگی می شود.

به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه شیوه‌های سنتی تولید موجب اتلاف منابع و کاهش بهره‌وری می شود افزود: برنامه دولت ایجاد تحول در ساختار تولیدی کشور و استفاده از فناوری و دانش بنیان در شرکت های تولید است.

وی ادامه داد: وظایف دستگاه‌های اجرایی همدان برای تولید و استفاده از صنایع پیشرفته با همکاری دانشگاه ، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری تعریف شده است.

استاندار همدان تاکید کرد: تلاش شرکت های دانش بنیان تبدیل علم به محصول است که باعث ارزش افزوده بیشتر می شود و ادامه حیات اقتصادی شرکت ها می شود.

وی یادآور شد: دولت با همه امکانات خود و بصورت همه جانبه صنایع را حمایت می کند تا بتوانند از دانش بنیان در به روز رسانی محصولات خود استفاده کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته باید پشتیبانی شایسته ای از شرکتهای سرمایه گذار در همدان داشته باشد.

وی ضرورت وجود صندوق های حمایت از صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر ارائه تسهیلات به بانکها واگذار شود آنها با شرایط خاص خودشان با شرکتهای تولیدی رفتار می کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در صنایع نظامی پیشرفت محیرالعقولی داشته ایم، علت آن را نظم حاکم بر صنایع نظامی و نبود دخالت های بی ربط در این مجموعه ها عنوان کرد.

وی به رونمایی از پهپاد پیشرفته در آینده نزدیک در صنایع نظامی کشور خبر داد که تاکنون سابقه نداشته است.

قاسمی فرزاد گفت: برای استقرار صنایع جدید در استان همدان با وزرات دفاع توافق کردیم تا کارخانه بازیافت هواپیما در همدان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رشته مرتبط با بازیافت هواپیما در دانشگاههای همدان نیز راه اندازی خواهد شد، تاکید کرد: توازن و توسعه صنایع در کشور باید یک اصل باشد و تکنولوژی جدید را به شهرستانهای کوچک باید منتقل کرد تا آنها نیز بتوانند از توزیع عادلانه فناوری پیشرفته بهره ببرند.

در این نشست تفام نامه همکاری بین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ، استانداری همدان و سازمان صمت همدان به امضای محسن نادر منش، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان و احمد شانیان رئیس سازمان صمت رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.