ایلام قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت کشور را دارد
20 آذر 1402 - 18:55
بازدید 79
4

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: این استان به واسطه مرز مهران و ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری سلامت را در کشور دارد. به گزارش گفتمان: فرزاد شریفی روز دوشنبه اظهار کرد: رایزنی ها برای ایجاد مرکز درمانی با استانداردهای IPD […]

منبع : ایرنا
پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: این استان به واسطه مرز مهران و ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری سلامت را در کشور دارد.

به گزارش گفتمان: فرزاد شریفی روز دوشنبه اظهار کرد: رایزنی ها برای ایجاد مرکز درمانی با استانداردهای IPD ( مجوز بیمارستان گردشگری سلامت بین المللی) جهت جذب گردشگران سلامت و توسعه این صنعت در حال پیگیری است.

وی افزود: رایزنی‌های متعددی با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفته است و طی این رایزنی ها مقرر شد کارشناسان و بازرسانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی ظرفیت ها و شرایط مراکز بیمارستانی و درمانی ایلام به منظور راه‌اندازی و ایجاد یک مرکز درمانی گردشگری سلامت بین المللی (IPD ) به استان سفر کنند.

شریفی یادآور شد: در حال حاضر مراجعه گردشگران و مسافران عراقی به مراکز درمانی و پزشکی ایلام از جمله دندان پزشکی و جراحی زیبایی در حال افزایش است و از این ظرفیت می‌توان در راستای ارائه خدمات بیشتر در حوزه سلامت به گردشگران عراقی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد بیمارستانی با مجوز IPD در ایلام، شرایط برای ساماندهی گردشگران سلامت عراق در استان فراهم خواهد شد، افزود: رایزنی و برقراری ارتباط با دفاتر گردشگری سلامت کشور عراق یکی از برنامه های مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام به منظور رونق گردشگری سلامت در استان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به اینکه به طور میانگین هر گردشگر سلامت سه برابر بیشتر از گردشگران عادی ارزآوری دارد، افزود: استان ایلام می تواند با توجه به ظرفیت مرز مهران و تعاملات و اشتراکات فرهنگی و مذهبی با استان های همجوار در کشور عراق، نقش جدی در جذب گردشگران سلامت ایفا کند.

وی با اشاره به تدوین طرح گردشگری سلامت در استان، خاطرنشان کرد: امید است مرحله نخست اجرای طرح گردشگری سلامت در استان ایلام برای سال آینده عملیاتی شود.

IPD مخفف عبارت ” International Patient Department “، به معنای بخش بیماران بین‌المللی است.

دریافت این مجوز برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که قصد دارند بیماران بین‌المللی را پذیرش کنند، الزامی است.

در واقع می‌توان گفت تنها بیمارستان‌هایی می‌توانند در زمینه گردشگری درمانی فعالیت داشته باشند که مجوز IPD را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:
با ایجاد ۴ طرح گردشگری و بوم‌گردی در استان ایلام موافقت شد
برای توسعه گردشگری ایلام باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.