بیماران زمینه‌ای در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند
18 شهریور 1399 - 11:57
بازدید 97
4

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی، ریوی، متابولیک و کلیوی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند. به گزارش گفتمان زاگرس:مجید شیرانی افزود: بیماران زمینه‌ای در غربالگری‌های چندمرحله‌ای که در خصوص ویروس کرونا در استان انجام گرفته شناسایی شده‌اند و نگرانی از […]

پ
پ

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی، ریوی، متابولیک و کلیوی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

به گزارش گفتمان زاگرس:مجید شیرانی افزود: بیماران زمینه‌ای در غربالگری‌های چندمرحله‌ای که در خصوص ویروس کرونا در استان انجام گرفته شناسایی شده‌اند و نگرانی از بابت تامین این واکسن نداشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن، کودکان بین ۶ ماه تا ۶ سال و کادر بهداشت و درمان که به صورت مستقیم با بیماران مبتلا به این ویروس در تماس هستند نیز در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

شیرانی در خصوص میزان سهمیه واکسن آنفلوآنزا در پاییز امسال استان نیز گفت: هنوز سهمیه مشخصی برای استان از سوی ستاد مرکزی اعلام نشده اما با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته اعلام نیاز بیشتری شده و امید است این سهمیه به میزان موردنیاز در اختیار استان قرار داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته بیش از چهار هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان توزیع شد، تصریح کرد: توصیه ما به مردم استان این است که اگر جزو بیماران زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال سن نیستند اصراری برای تزریق واکسن نداشته باشند چراکه این واکسن از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند.

شیرانی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا تنها شدت بیماری کرونا را در بیماران با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای کاهش می‌دهد از همین رو افراد سالم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند خود را از ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوآنزا در امان نگاه دارند.

به گفته وی، واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریورماه در داروخانه‌های این استان توزیع می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه ۲ هفته پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمنی لازم در فرد ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای تزریق واکسن اوایل مهرماه است چراکه اگر خیلی زود تزریق شود ایمنی ایجاد شده در اواخر فصل اپیدمی از بین می‌رود و اگر هم دیر تزریق شود ممکن است آلودگی قبل از ایمنی‌سازی رخ دهد.

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میزان واردات واکسن آنفلوآنزا برای توزیع در داروخانه‌های کشور بیش از پنج برابر شده و امسال حدود ۱۱ تا ۱۲میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می‌شود در حالی که این میزان در سال گذشته حدود ۲.۵میلیون دوز بوده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.