کارخانه تولید دارو در همدان راه‌اندازی می‌شود
20 آذر 1402 - 19:00
بازدید 63
2

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی کارخانه تولید دارو در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: به نظر می‌رسد تأسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان الزامی است و ضرورت دارد حمایت مدیران ارشد و همراهی متخصصان این حوزه جلب شود. به گزارش گفتمان: دکتر محمدمهدی مجذوبی دوشنبه ۲۰ آذر در نشست مشترک […]

منبع : ایسنا
پ
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی کارخانه تولید دارو در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: به نظر می‌رسد تأسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان الزامی است و ضرورت دارد حمایت مدیران ارشد و همراهی متخصصان این حوزه جلب شود.

به گزارش گفتمان: دکتر محمدمهدی مجذوبی دوشنبه ۲۰ آذر در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان و نمایندگان تولیدکنندگان دارو در استان، با بیان اینکه تولید دارو یکی از مهمترین محورهای برنامه‌ریزی دانشگاه در سال جاری بوده است، اظهار کرد: کار تولید داروهای گیاهی در دانشگاه تا مراحل نهایی پیگیری شده و طرح توجیهی برای تولید داروهای شیمیایی تدوین و در دست بررسی است.

وی تشریح کرد: اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفته و استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی در این رابطه مطرح شده‌ است اما تأمین منابع به عنوان مهمترین رویکرد تولید در این موضوع مدنظر قرار دارد که در این راستا رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذاران این حوزه صورت گرفته است.

مجذوبی ادامه داد: در حوزه تولید دارو با ظرفیت‌های بالا و متنوعی که در دانشگاه ایجاد شده، وزارت بهداشت هم از ما انتظار دارد و پاسخگویی به این انتظارات منجر به رونق تولید خواهد شد و فراگیران ما هم از شرایط آکادمیک صرف به دنبال فناوری خواهند رفت.

وی با بیان اینکه ما در شرایط کمبود دارو به فکر افتادیم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، مطرح کرد: به نظر می‌رسد تأسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان الزامی است و ضرورت دارد حمایت مدیران ارشد و همراهی متخصصان این حوزه جلب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱، ۱۹۶ طرح مصوب داشتیم که ۷۹۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای آنها منظور شد، گفت: حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات تاکنون پرداخت شده است.

سیدمجتبی حسینی اراده دانشگاه علوم پزشکی همدان را برای تأسیس کارخانه تولید دارو ستودنی دانست و اظهار کرد: استان از این اقدام و اراده حمایت خواهد کرد و از مبادی که امکان دریافت تسهیلات و حمایت باشد، حامی این اقدام خواهیم بود.‌

وی در ادامه از افتتاح دفتر حمایت از صنایع پیشرفته در همدان خبر داد و یادآور شد: با راه اندازی این دفتر در سازمان صمت، گام بلندی در حمایت از سرمایه‌گذاران برداشته شد و این دفتر تا سقف ۲۵ میلیارد تومان به هر شرکت سرمایه گذار تسهیلات ارائه می‌دهد که دانشگاه هم می‌تواند در راستای توسعه فناوری، پیگیر دریافت این تسهیلات شود.

معاون استاندار همدان، قول مساعد داد که کارخانه فناوری استان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود تا در جهت توسعه اهداف و برنامه‌ریزی‌های مذبور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به پیگیری‌های جهادی مدیران دانشگاه در راستای دریافت مجوز پارک علم و فناوری سلامت و راه‌اندازی این مجموعه اظهارکرد: تأسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان یکی از دغدغه‌های مهمی است که دانشگاه در راستای ارتباط با فضای صنعت و رفع دغدغه‌های جامعه در دستور کار دارد.

دکتر شکوهی با اشاره به اینکه فناوری تولید دارو، های‌تک است و تضمین سود و توسعه آن بسیار ملموس است، گفت: حمایت از تولید دارو در مرکز استان علاوه بر جهش علمی و فناوری، توسعه اشتغال و تولید دانش بنیان را در بردارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.