نماهنگ «کردستان من» در سنندج رونمایی شد
03 دی 1402 - 11:35
بازدید 122
2

نماهنگ فاخر «کردستان من» با حضور استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری استان در پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد. به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه گذشته ۲ دی در مراسم رونمایی از  نماهنگ  «کردستان من»  که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: زبان هنر گویاترین و […]

منبع : ایسنا
پ
پ

نماهنگ فاخر «کردستان من» با حضور استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری استان در پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه گذشته ۲ دی در مراسم رونمایی از  نماهنگ  «کردستان من»  که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: زبان هنر گویاترین و زیباترین زبان برای بیان مفاهیم و انتقال ارزش‌ها به جامعه مخاطب است چراکه هنر، مفهوم را به درستی به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی با قدردانی از نوجوانان و نونهالانی که در خلق این اثر فاخر تلاش کرده‌اند، افزود: مطالعه ده‌ها کتاب شاید نتواند به اندازه یک فیلم، نمایشنامه و یا نماهنگ اطلاعات به مخاطب منتقل کند و بی‌شک زبان هنر، گویاترین زبان است.

استاندار کردستان بیان کرد: امروز ما در قالب این نماهنگ به همه اعلام کنیم که کردستان جان ایران است و کردستانی‌ها و کُردها یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند لذا هر کُردی در هر جای دنیا باشد، ریشه ایرانی دارد.

وی یادآور شد: ما کُردها افتخار می‌کنیم که همواره ایرانیانی غیرتمند و مرزدارانی سلحشور بوده‌ایم و هیچگاه دشمنان نتوانسته‌اند وجبی ازخاک ما را تصاحب کنند.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌ و پرورش کردستان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان کردستانی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری همواره در کشور سرآمد بوده‌اند، افزود: نماهنگ کردستان من، تحول و شور و هیجان زیادی میان دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

وی هنر را حاصل تلاش و سرمایه انسان دانست و افزود: خدمتگزار باید اخلاق داشته باشد، همانند تولید این نماهنگ که توسط دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان یادآور شد: استعداد دانش‌آموزان استان کردستان در تمام حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی و غیره بالاتر از میانگین کشوری است و این کار فاخر هم دانش‌آموزان پای کار آمده‌اند، ماندگار خواهد شد.

عرشیا اشرفی، مدیر مؤسسه مردم نهاد ایده‌پردازان در ادامه این مراسم «کردستان من» را یک کلیپ کُردی – فارسی ذکرد کرد و گفت: این کلیپ در راستای تقویت فرهنگ بومی مردم کُرد و همچنین زنده نگه داشتن آداب و سنن این منطقه تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه کار تهیه، تولید، مونتاژ وصداگذاری این کلیپ توسط دانش‌آموزان رنج سنی هشت تا ۱۴سال دختر و پسر این استان انجام شده است، گفت: در ابتدا از بین حدود پنج هزار نفر از دانش‌اموزان این رده سنی، ۵۰۰ نفر انتخاب شد و از این تعداد نیز یک سوم حدود ۱۵۰ نفر برای انجام کارهای آن از جمله بحث نما، صدای کلیپ و کلیات این کار فرهنگی انتخاب شدند.

یادآور می‌شود؛ این نماهنگ توسط مؤسسه مردم نهاد ایده‌ پردازان و با همکاری آموزش‌ و پرورش و صدا و سیمای استان تولید شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.