سهام پتروشیمی هگمتانه تعیین تکلیف شود
05 دی 1402 - 13:18
بازدید 46
2
استاندار همدان:

استاندار همدان با اشاره به عدم مدیریت پتروشیمی هگمتانه در بازپرداخت تسهیلات و تامین خوراک گفت: سهام ۳۵ درصدی دولت در این شرکت یا خریداری شود یا در اختیار مجموعه دیگر قرار گیرد. به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در سی و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار […]

منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار همدان با اشاره به عدم مدیریت پتروشیمی هگمتانه در بازپرداخت تسهیلات و تامین خوراک گفت: سهام ۳۵ درصدی دولت در این شرکت یا خریداری شود یا در اختیار مجموعه دیگر قرار گیرد.

به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در سی و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید در این جلسه مقرر شد ۱۰ درصد از اصل بدهی که ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۰۰ میلیارد ریال تعهدات و ال سی (اعتبار اسنادی) پرداخت و مابقی یکساله در چهار قسط توسط پتروشیمی هگمتانه تسویه شود.

وی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان همدان در سطح ملی و استانی به صورت جدی پیگیری می‌شود افزود: در راستای تامین خوراک پتروشیمی هگمتانه چهار بار به همراه نمایندگان مجلس با وزیر نفت دیدار داشتیم و در این مراجعات مکرر وزیر تامین مقدار ۲ هزار تن خوراک را وعده داد که تاکنون هزار و ۳۰۰ تُن تحویل شده است.

مقام عالی دولت در استان همدان اظهار کرد: معمولا پتروشیمی ها ماده فرآوری شده و خوراک را در اختیار سایر پتروشیمی ها قرار نمی‌دهد اما با حمایت وزیر در چند مرحله خوراک تزریق شده است.

استاندار همدان ادامه داد: در زمان پایه گذاری پتروشیمی هگمتانه منبع مستمر و پایدار برای تامین خوراک این شرکت دیده نشده است و هم اکنون نیز تزریق قطره چکانی و مقطعی خوراک چاره کار نمی شود زیرا تولیدات این شرکت قابل رقابت با محصولات خارجی است و اجاره نمی دهیم که تعطیل شود.

قاسمی فرزاد گفت: حل مشکل اساسی شرکت پتروشیمی هگمتانه به اراده مالک بستگی دارد که یا کامل سهام شرکت را بخرد یا شریک پیدا کند و پس از بررسی راهکار اساسی ارائه دهد.

وی اظهار کرد: دولت آمادگی واگذاری سهام را دارد و این شرکت اگر توان مدیریت تامین خوراک را ندارد باید سهام را واگذار کند که معمولا پتروشیمی ها رغبتی به خریداری سهام زیر ۵۰ درصد ندارند.

استاندار همدان با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم با تمام توان از تولید و اشتغال‌ افزود: از بین صنایع استان بیشترین وقت برای رفع مشکلات پتروشیمی هگمتانه اختصاص داده شد و انتظار می رود که این مجموعه به خوبی برای ادامه تولید و اشتغال مدیریت کند و اگر لازم باشد در این راستا بارها به دیدن وزیر می روم تا مساله حل شود اما مهم اراده مدیر و مالک است که باید راهکار اساسی در پیش گیرد.

قاسمی فرزاد گفت: در این جلسه همچنین به مشکلات گلخانه هشت هزار و ۶۹۸ مترمربعی تولید فلفل و گوجه در امزاجرد رسیدگی و مقرر شد بدهی این گلخانه در جلسه کارشناسی بررسی شود.

وی ادامه داد: گلخانه ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربعی تولید صیفی درگزین با اشتغال ۶ نفر در بازپرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و سرمایه‌ در گردش به مشکل برخورده که مقرر شد ۱۰ درصد از اصل بدهی و سود را بپردازد و بازپرداخت مابقی تسهیلات طی یکسال مهلت داده شود.

ضرورت حضور کارشناسان مشاور در واحدهای تولیدی

استاندار همدان با تاکید بر اینکه فرایند تولید مبتنی بر روش‌های علمی است و تولید پویا و شکوفا با روش‌های سنتی انجام نمی‌شود گفت: فقدان مشاور متخصص در بخش‌های تولیدی موجب ضرر و زیان مجموعه می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: فقدان مدیریت مناسب به سرمایه آسیب می‌ زند و توجه لازم به مدیریت منابع و نیروی انسانی موجب می شود واحدهای تولیدی در حین فرایند تولید دچار مشکل نشوند.

توجه به بهداشت محیط در واحدهای تولیدی

استاندار همدان با توصیه به رعایت مسائل بهداشتی در تولیدی ها اظهار کرد: ورود افراد متفرقه به گلخانه بدون رعایت ضوابط بهداشتی آسیب زا است و گلخانه های فعال با مدیریت صادرات اجازه ورود افراد متفرقه را نمی‌دهند و باید برای جلوگیری از انتقال آلودگی این ضوابط رعایت شود.

مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۶ دی ماه سال ۱۳۹۹ در یک ارتباط تصویری و با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسمی رسید.

مجتمع پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد.

مجتمع هگمتانه نخستین پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی با درجه پزشکی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.