احیا املاک راکد، راهبرد همیاری شهرداری های لرستان برای جذب سرمایه گذاران
11 دی 1402 - 9:50
بازدید 48
2

جلب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مجتمع های سازمان همیاری شهرداری های لرستان می تواند فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی لرستان باشد که در این مسیر احیای املاک راکد در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش گفتمان: استان لرستان با وسعتی در حدود ۲۸ هزار و ۳۰۸ کیلومتر مربع در قسمت غربی ایران […]

منبع : ایرنا
پ
پ

جلب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مجتمع های سازمان همیاری شهرداری های لرستان می تواند فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی لرستان باشد که در این مسیر احیای املاک راکد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گفتمان: استان لرستان با وسعتی در حدود ۲۸ هزار و ۳۰۸ کیلومتر مربع در قسمت غربی ایران واقع شده و تقریبا ۱.۷۲ درصد مساحت کل کشور را شامل می شود.

این استان را می توان اتصال دهنده هفت استان دیگر از کشور دانست، چرا که با استان های همدان از شمال، کرمانشاه از شمال غربی، ایلام از غرب، خوزستان از جنوب، چهارمحال و بختیاری از جنوب شرقی، اصفهان از شرق و استان مرکزی از شمال غربی همسایه است.

لرستان به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور از موقعیتی خاص و استراتژیک برخوردار و براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان است که معادل ۲.۴۵ درصد از کل شهرهای کشور را تشکیل می دهند ، همچنین ۳۳ شهر این استان حدود ۲ درصد کل شهرهای کشور را در خود جای داده اند.

شهرستان‌های استان لرستان عبارتند از رومشکان، الیگودرز ، کوهدشت ، دورود ، سلسله ، ازنا ، معمولان ، دلفان، پلدختر، چگنی و بروجرد بوده و در مجموع دارای ۳۶ بخش، ۹۰ دهستان و سه هزار و ۴۹۴ روستا است.

برای انجام یک سرمایه گذاری موفق در لرستان لازم است وهله اول این استان را با توجه به مزیت های صنعت، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی شناخت و چنانچه به این مزیت ها به خوبی پرداخته شود ، می توان تحول بزرگی را در اقتصاد این استان و ایجاد اشتغال های پایدار صورت داد.

این استان با دارا بودن فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف قابلیت حضور سرمایه‌گذاران را دارد اما این امر در طی سالیان متمادی مغفول مانده و به خوبی به آن پرداخته نشده است اما طی سالهای اخیر با تحولات زیرساختی مناسب و توجه به قابلیت های گردشگری این استاند پرپتانسیل می‌توان با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طرق مختلف زمینه حضور و استقبال سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کرد.

سازمان همیاری شهرداری های لرستان به تازگی چند ملک با موقعیت مطلوب برای سرمایه گذاری را معرفی کرده است که جلب آنان برای سرمایه گذاری در این مجتمع ها می تواند گام موثری در توسعه اقتصادی استان باشد.

احیای املاک مازاد گامی مهم در توسعه اقتصادی استان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های لرستان به ایرنا گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان چندین ملک مازاد و بلااستفاده دارد که سالها بلاتکلیف رها شده بودند و احیای این املاک و سپردن آنها به سرمایه گذاران می تواند علاوه بر درآمدزایی برای سازمان منجر به توسعه اقتصادی استان شود.

سعید فتوحی افزود: مجتمع مخملکوه، مجتمع چندمنظوره بروجرد و مجتمع کمالوند از جمله مهمترین فرصت های سرمایه گذاری لرستان محسوب می شوند که چنانچه زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این مجتمع ها فراهم شود، هم رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و هم اشتغال های پایداری رابرای اهالی منطقه می توان فراهم آورد.

فتوحی بیان کرد: مجتمع مخملکوه دارای ۱۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع مساحت می باشد که راه دسترسی به این مجتمع از طریق جاده خرم آباد به الشتر (مرکز شهرستان سلسله) امکانپذیر است و از امکانات زیرساختی و فیزیکی مورد نیاز هم بهره مند است.

وی در خصوص مجتمع چندمنظوره بروجرد گفت: راه دسترسی به این مجتمع از طریق آزادراه خرم آباد – اراک، ورودی شهر خرم آباد و کمربندی خرم آباد- پلدختر میسر است و در زمینی به مساحت ۱۹ هزار و ۷۷۴ مترمربع احداث شده و تمامی امکانات زیرساختی از جمله سوله تولید، انبار (تعمیرگاه)، واحدهای اداری و نگهبانی و همچنین انشعبات آب و برق را دارا می باشد .

وی افزود: همچنین مجتمع کمالوند نیز با ۱۵۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای تمامی امکانات زیرساختی از جمله سوله تولید، انبار (تعمیرگاه)، واحدهای اداری و نگهبانی و همچنین انشعبات آب و برق می باشد و چنانچه سرمایه گذارانی از استان و یا خارج استان تمایل به سرمایه گذاری در این مجتمع ها را داشته باشند، سازمان همیاری شهرداری های لرستان آمادگی همکاری لازم را دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.