رشد ۴۹ درصدی اقامت گردشگران در همدان
11 دی 1402 - 15:32
بازدید 63
4
طی ۹ ماهه امسال رقم خورد؛

محسن معصوم علیزاده روز دوشنبه اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۴۵ اقامت در هتل ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۳.۸۸ درصدی روبرو بوده است. به گزارش گفتمان: مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در این مدت همچنین هفت هزار و ۶۱۵ نفر اقامت […]

منبع : ایرنا
پ
پ

محسن معصوم علیزاده روز دوشنبه اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۴۵ اقامت در هتل ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۳.۸۸ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش گفتمان: مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در این مدت همچنین هفت هزار و ۶۱۵ نفر اقامت در مجتمع های گردشگری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد رشد داشته و هشت هزار و ۸۴۵ اقامت در میهمانپذیرها داشتیم که در این بخش نیز با رشد هشت درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل روبرو هستیم.

این مسوول همچنین گفت: در این مدت هفت هزار و ۹۱۹ اقامت در هتل آپارتمان ها با ۷.۱۸ درصد رشد و ۴۷ هزار و ۵۰۱ اقامت در خانه مسافر با ۴۳.۶ درصد رشد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت هزار و ۹۳۸ اسکان در اقامتگاه های بوم گردی استان همدان ثبت شده که ۷.۲ درصد رشد داشته است و نیز چهار هزار و ۴۶۶ نفر اقامت در اقامتگاه های اضطراری با ۱.۹۸ درصد رشد ثبت شده است.

۳۳۶ فقره بازرسی از مراکز اقامتی همدان انجام شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه نظارت‌های جدی بر مراکز اقامتی استان وجود دارد اظهار کرد: ۳۳۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی همدان، ۸۷ مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۹۸ مورد بازدید نظارتی از رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی صورت گرفته است.

خاکسار افزود: در خلال این بازرسی ها ۱۵ فقره تذکر شفاهی به هفت مرکز اقامتی، ۲ دفتر خدمات مسافرتی و ۶ مرکز پذیرایی ارائه شد و همچنین یک مرکز اقامتی و چهار مرکز پذیرایی اخطار کتبی گرفتند.

وی ادامه داد: در نتیجه این بازدیدها چهار مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی به لحاظ حسن عملکرد تشویق شده اند.

رشد ۳۵ درصدی اقامتگاه‌های بوم‌گردی همدان در دولت سیزدهم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در دوران دولت سیزدهم ۳۵ درصد رشد پیدا کرده است.

معصوم علیزاده افزود: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم گردی در استان همدان در حال بهره برداری هستند که هفت مورد از آنها طی ۲ سال اخیر مورد افتتاح قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان از سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی ها استقبال و حمایت می کند، اظهار کرد: توجه به این مهم موجب رونق گردشگری، اشتغال آفرینی،پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها و تقویت معیشت روستاییان را با خود به همراه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان همچنین از رشد ۲۱ درصدی تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان اولین مکان ارائه خدمات گردشگری از ۵۳ مورد به ۶۴ مورد افزایش یافته است.

استان همدان دارای ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و میهمان‌سرا، ۱۴ میهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، چهار هتل‌ آپارتمان، هفت مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک متل، ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ مرکز پذیرایی بین‌راهی و ۱۷ سفره‌خانه سنتی در استان همدان فعال است.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.