پرونده قتل امسال در کردستان به رضایت ختم شد
11 دی 1402 - 15:35
بازدید 41
1

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارگروه‌های پویش صلح در استان توانسته‌اند، ۱۱ پرونده قتل را با اخذ رضایت از اولیای دم، به سازش و رضایت ختم کنند. به گزارش گفتمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی روز دوشنبه اظهار کرد: در قالب پویش «به حرمت حضرت […]

منبع : ایرنا
پ
پ

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارگروه‌های پویش صلح در استان توانسته‌اند، ۱۱ پرونده قتل را با اخذ رضایت از اولیای دم، به سازش و رضایت ختم کنند.

به گزارش گفتمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی روز دوشنبه اظهار کرد: در قالب پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم»، یازدهمین رضایت پرونده قتل عمد استان کردستان در سال جاری رقم خورد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ یک فقره نزاع منجر به قتل در شهرستان سنندج رخ داد و پرونده قتل در شعبه بازپرسی تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفر خواست به شعبه یک کیفری یک استان ارسال شد.

معاون حل اختلاف استان کردستان یادآور شد: ستاد صبر استان کردستان بر اساس وظیفه ذاتی خود با ارجاع پرونده به صلحیاران، جلساتی با متهم و اولیا دم به صورت جداگانه برگزار کرد.

اسدی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش صلح یاران، هیات های صلح، ریش سفیدان و بزرگ منشی اولیای دم در شعبه یک کیفری یک استان، در اولین جلسه رسیدگی، با گذشت اولیای دم، قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.