«نبود اعتبار» مشکل اصلی عدم بازگشایی دو شهر زیرزمینی
18 شهریور 1399 - 18:02
بازدید 170
6

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر‌ی همدان گفت: دو شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود برای بازگشایی نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است. به گزارش گفتمان زاگرس:علی خاکسار در همدان در خصوص بازگشایی دو شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود اظهار کرد: حدود دو سال است که این دو اثر تاریخی در اولویت بازگشایی است […]

پ
پ

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر‌ی همدان گفت: دو شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود برای بازگشایی نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش گفتمان زاگرس:علی خاکسار در همدان در خصوص بازگشایی دو شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود اظهار کرد: حدود دو سال است که این دو اثر تاریخی در اولویت بازگشایی است و در رویداد ۲۰۱۸ نیز پیش‌بینی بازگشایی این دو اثر را داشتیم اما متاسفانه آماده نشد.

وی ادامه داد: متاسفانه اعتبار که برای ایجاد زیرساخت در این دو شهر زیرزمینی مورد نیاز است، تخصیص نیافته و به این دلیل موفق به بازگشایی نشده‌ایم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر‌ی همدان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این دو شهر زیرزمینی را حدود یک‌میلیارد عنوان کرد و گفت: امسال بخشی از کار انجام شده اما امیدواریم با تخصیص اعتبار زودتر در این دو اثر به روی مردم گشوده شود.

 وی با تاکید بر اینکه بازگشایی این دو اثر الزاماتی دارد که باید مهیا شود خاطرنشان کرد: شهر زیرزمینی ارزانفود بیابان است که باید ساختار استقرار نیرو، اصلاح معابر و نورپردازی آن مدنظر قرار گیرد.

خاکسار مشکل کنونی عدم بازگشایی این دو اثر تاریخی را نبود اعتبار دانست و گفت: به منظور ایجاد جاذبه جدید و جذب گردشگر باید این دو اثر هر چه زودتر وارد چرخه نقاط قابل بازدید شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود.

وی با بیان اینکه این دو اثر تاریخی با اعتبار ناچیزی بازگشایی می‌شوند گفت: مبلغ مورد نیاز برای تجهیز و آماده‌سازی این دو اثر زیاد نیست که امیدواریم این مطالبه عمومی زودتر به نتیجه برسد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.