تحقق وعده دولت و وزیر ارشاد/فاز نخست تالار فرهنگی یاسوج آماده افتتاح است
16 بهمن 1402 - 0:20
بازدید 110
3
پس از ۱۴سال فعالان فرهنگ و هنر بیش از ۱۴سال است که چشم انتظار تکمیل بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری این استان هستند اما اینک با همت وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان امر شمارش معکوس برای فتتاح فاز نخست آن آغاز شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج از سال ۱۳۸۷در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع کلنگ زنی شد، قرار بود سه سال بعد به بهره‌برداری برسد اما هم‌اکنون با گذشت حدود ۱۴ سال از وعده داده شده، هنوز افتتاح نشده است.

تالار بزرگ فرهنگی یاسوج دارای یک سالن اصلی ۵۰۰ نفره، یک سالن ۵۰۰ نفره نمایش، سالن موسیقی و چندین سالن اختصاصی دیگر است و این تالار قابلیت و ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره ها و همایش های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.

در سفر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ به استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار بود که فاز نخست این طرح به بهره برداری برسد اما این اتفاق صورت نگرفت.

سال هاست که سازه فلزی غول پیکر این پروژه در کنار رودخانه بشار نیمه کاره رها شده است و دلیل توقف طرح مشکلات مالی و اعتباری عنوان شده است اما تکمیل این پروژه فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم جان تازه ای به خود گرفته است.

هنرمندان صاحب خانه می شوند

این در حالی است که فعالان فرهنگ و هنر در مرکز استان جا و مکان مناسبی برای اجرای برنامه های خود تاکنون نداشته اند و در بسیاری از برنامه ها هنرمندان و تماشاگران در سایه کمبود فضا مجبورند برنامه هایشان را تعطیل و یا بدون حضور گسترده مردم برگزار کنند، اینک همه هنرمندان هم استانی با تمام وجود چشم انتظار تکمیل این طرح هستند.

رضا رفیعی از حوزه نمایش گفت: هنرمندان این شهر آواره هستند و فرهنگ سرا در یاسوج وجود ندارد.

شتاب در اجرای بزرگترین پروژه فرهنگی استان

دولت مردمی سیزدهم ریل گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است و به حوزه فرهنگ همپای حوزه اقتصادی توجه ویژه می‌ کند.

رویکرد و نگاه دولت در حوزه فرهنگ، رویکرد اساسی و تحول گرا است تا همه بخش‌های مختلف کشور به ویژه استان های محروم به اهداف عدالت فرهنگی دست یابند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند اجرایی پروژه تالار مرکزی فرهنگی هنری یاسوج پس از سالها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد و هم اینک روند آن با شتاب خوبی در حال اجرا است.

سید علی احمدزاده افزود: تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنایی افزون بر ۲۳هزار مترمربع است.

وی ابراز کرد: بزرگترین پروژه فرهنگی استان تالار فرهنگی ورودی شهر یاسوج به بخش خصوصی واگذار و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه گذار اختصاص داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این طرح ملی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم تکمیل این پروژه را پیگیری کرده است.

احمدزاده تاکید کرد: تمامی حمایت های لازم از سرمایه گذار این پروژه انجام خواهد شد تا پروژه بزرگ استان راه اندازی شود.

افتتاح فاز نخست تالار مرکزی یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل این طرح به عنوان یکی از اولویت های اصلی تاکید کرد و افزود:یکی از گام های دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ پیگیری تکمیل تالار بزرگ فرهنگی یاسوج است که کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

علی محمد روستا در خصوص مجتمع فرهنگی یاسوج که روند ساخت آن چندین سال متوقف بود از شتاب در بهره برداری این طرح خبر داد.

وی دامه داد: بخش اول مجتمع فرهنگی و هنری این استان در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

زبان هنر بهترین راهکار برای فرهنگ سازی در جامعه است و چنانچه روی رفتار مردم استان کار شود بدون شک در اهداف، زندگی و شغل شان موفق تر خواهند بود.

کهگیلویه و بویراحمد سال هاست از مشکلات و آسیب های اجتماعی رنج می برد، در صورت تکمیل و بهره برداری از این زیرساخت‌های فرهنگی، استان تحول چشمگیری در حوزه فرهنگ و هنر و حتی فرهنگ سازی مردم در جامعه خواهد یافت.

با توجه به ضرورت و اهمیت حوزه فرهنگ، نیاز است که بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی در کشور صورت بگیرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم دانستن این موضوع، تاکید کرده که گره‌های باز نشده فرهنگ در چهار دهه گذشته در همین یکسال دولت سیزدهم باز شده است.

بیشتر بخوانید:
برندسازی، گمشده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد
۹۰درصد خبرنگاران کهگیلویه دربند اشخاص هستند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.