ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی : اسرائیل هم بود اما ۲ روز قبل از حمله، کنار کشید / ایران به من احترام می گذاشت / موشک های ایران عمدا به هدف نخوردند و هیچ کس کشته نشد
16 بهمن 1402 - 13:30
بازدید 54
پ
پ

به گزارش گفتمان: ترامپ اطلاعات جدیدی درباره عملیات هدف قراردادن سلیمانی و رابطه اسرائیل با این عملیات فاش کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که اسرائیل بخشی از برنامه ریزی برای حمله به فرمانده سپاه قدس بود اما قبل از عملیات، از این برنامه کنار کشید.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ با شبکه امریکایی فاکس نیوز گفت: “اسرائیل به طراحی حمله به قاسم سلیمانی کمک کرد – بی‌بی (نتانیاهو) بخش بزرگی از این عملیات بود – اما دو روز پیش (از حمله) به من گفتند ما نمی‌توانیم آن را انجام بدهیم.  پس ما… خودمان این کار را انجام دادیم”.

ترامپ ادامه داد وقتی سلیمانی را حذف کردیم قرار بود اسرائیل با ما در عملیات مشارکت داشته باشد اما ۲ روز قبل از عملیات، گفتند نمی توانیم این کار را انجام دهیم. گفتم چرا؟ گفتند نمی توانیم آن را انجام دهیم… این موضوع را با ژنرال خودمان که مسوول عملیات بود مطرح کردم و پرسیدم آیا می توانیم به تنهایی انجام بدهیم ؟ او جواب داد بله قربان . به شما بستگی دارد.

وی افزود: به ژنرال گفتم این کار را انجام می دهیم اما اسرائیل بخشی از این عملیات بود. بی بی (نتانیاهو) بخش بزرگی از عملیات بود. برای همه چیز برنامه ریزی کردیم.

ترامپ درباره کشته شدن ۳ نظامی امریکایی در حمله پهپادی در اردن هم گفت: این اتفاق در دوره من رخ نداد. وقتی من رئیس جمهور بود ایران به من احترام می گذاشت. به شدت ایران را به دلیل کاری که انجام داده بودند آزار دادم آنها هم باید جواب می دادند. من این را می فهمم.

ترامپ در باره حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد عراق بعد از ترور سردار سلیمانی هم مدعی شد ایران پس از شلیک ۱۸ موشک، به من اطلاع دادند که قصد  ندارند به هدف بزنند. به همین دلیل موشک ها به هدف نخوردند.  ترامپ ادامه داد که این بخشی از “معادله پاسخ” بین کشورهاست.

ترامپ افزود چرا همه موشک ها به اهداف اصابت نکردند و کسی کشته نشد. ایران این کار را انجام داد چون موظف است برای نشان دادن قدرتش این کار را انجام دهد. آنها (ایران) به ما گفتند به ما حمله نکنید، ما قصد آسیب رساندن به شما را نداریم.

وی درباره عملیات هدف قرار دادن سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه در بغداد افزود: اسرائیل باید با آمریکا به او حمله می‌کرد اما قبل از عملیات، اسرائیل اطلاع داد ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. اعلام کردیم خودمان این کار را انجام خواهیم داد اما اسرائیل و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو بخش بزرگی از آن (عملیات علیه سردار سلیمانی) هستند.

ترامپ در مورد ارسال کمک به اسرائیل پاسخ داد که “ما باید همیشه آماده باشیم. در اسرائیل افراد شگفت‌انگیزی وجود دارند، افراد شگفت‌انگیزی که به ما وفادار هستند”.

بیشتر بخوانید:
انتخاب مجدد ترامپ آغاز منازعه جنگ جهانی سوم
اگر ترامپ پیروز انتخابات شود، با یک دوره بسیار بحرانی در روابط ایران – آمریکا مواجه خواهیم شد / او در دور دوم قدرت ریسک بیشتری در برابر تهران دارد / تصمیم‌گیری احساسی در برابر ترامپ، می‌تواند به خلق بحران بزرگ منجر شود / باید به سمت تنش زدایی با واشنگتن حرکت کنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.