فاز دوم پاکت‌سازی سیمان مدلل با حضور وزیر کشور در کرمانشاه افتتاح شد
17 بهمن 1402 - 10:14
بازدید 26
2
فاز دوم پاکت‌سازی سیمان مدلل کرمانشاه عصر امروز دوشنبه در پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر کشور و استاندار افتتاح شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: برای این واحد صنعتی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در مجموع ۱۸۰ نفر را صاحب شغل کرده است.

استان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی کار دارد.

«احمد وحیدی» وزیر کشور که صبح امروز دوشنبه به استان کرمانشاه سفر کرده چهار طرح عمرانی، خدماتی، پزشکی در کلانشهر کرمانشاه افتتاح کرد و همچنین از چند طرح نیز بازدید نمود.

وزیر کشور پس از ورود به کرمانشاه ابتدا به گلزار شهدای استان رفت و با اهدای گل و نثار فاتحه بار دیگر با آرمانهای والای شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد.

وحیدی سپس در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تقویت آبرسانی به مناطق جنوب و شرق شهر کرمانشاه حضور یافت.

این طرح با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع اعتبارات طرح رفع تنش آبی اجرا می شود و جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد.

طول خط انتقال این طرح ۹ کیلومتر است و برای تامین آب آن تعداد ۱۵ حلقه چاه در نظر گرفته شده و به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار است در مدت حدود ۶ ماه به بهره برداری برسد.

بررسی آخرین وضعیت تکمیل طرح های عمرانی رینگ ترافیکی و منوریل شهر کرمانشاه دیگر برنامه وزیر کشور در این سفر بود که دکتر وحیدی از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت. مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه در این ارتباط گفت: در صورت وجود اعتبار فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود.

مهدی غلامرضایی ادامه داد: اعتبار سال گذشته این پروژه ۲ هزار میلیارد ریال بود که امسال تخصیص داده شد و اعتبار امسال نیز هفت هزار میلیارد ریال است که سال آینده تخصیص داده می‌شود.

وزیر کشور در ادامه این سفر همچنین از بازارچه عرضه کالاهای اساسی در میدان آزادی شهر کرمانشاه بازدید کرد و در سخنانی گفت: به تناسب هر شهر و استان تلاش دولت این است که اجناس به ویژه محصولات پروتئینی را ارزان‌تر به دست مردم برساند.

وحیدی همچنین افزود: تدبیر خوبی که در استان و شهر کرمانشاه شده تعداد قابل توجهی از محل های عرضه کالاهای تنظیم بازار پیش بینی شده که بتوانند با قیمت های مناسب‌تری اجناس را به دست مردم برسانند.

افتتاح ۶۴ واحد از شهرک نیروی انتظامی در محله مرادآباد کرمانشاه دیگر برنامه وزیر کشور بود. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد که حدود ۵۴۸ واحد دیگر این شهرک تا هفته نیروی انتظامی سال آینده به بهره برداری می رسد. شهرک فراجا ۱۳۷۶ واحدی است.

وزیر کشور همچنین کلانتری فرهنگیان فاز یک را نیز افتتاح کرد.

دیگر برنامه وزیر کشور در ادامه سفر یک روزه خود به کرمانشاه، افتتاح یک مرکز پزشکی پیشرفته به نام «پت اسکن» آفتاب از هدایای سفر رهبر معظم انقلاب به استان بود.

برای خرید تجهیزات و احداث مکان این مرکز هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پت اسکن روشی متفاوت از پرتونگاری، CT یا MRI است. همه این روش ها تصاویری را ارائه می دهند، اما پت اسکن نحوه عملکرد بدن را نشان می دهد.

این تنها مرکز پت اسکن در چهار استان غرب کشور است که علاوه بر بیماران استان کرمانشاه، چند استان غربی را هم پوشش می دهد.

وحیدی وزیر کشور همچنین از آخرین وضعیت احداث بیمارستان پیشرفته بهارستان(مخصوص درمان سرطان) بازدید کرد.

وزیر کشور قرار است عصر امروز همچنین به شهرستانهای کنگاور و صحنه در شرق استان کرمانشاه سفر کند.

بیشتر بخوانید:
کرمانشاه؛ کلانشهری که شهربازی ندارد
همایش ملی آموزش عالی غرب کشور با حضور وزیر علوم در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.