هفت هزار میلیارد ریال به کارخانه سیمان دهلران اختصاص یافت
17 بهمن 1402 - 16:30
بازدید 72
4
استاندار ایلام با بیان اینکه کارخانه‌ سیمان دهلران با اختصاص هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات، سال آینده به بهره‌برداری می رسد، گفت: فاز اول ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری برای آبیاری چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی آماده بهره برداری است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: “حسن بهرام‌نیا” روز سه‌شنبه در همایش هادیان سیاسی سپاه و بسیج استان با بیان این‌که توسعه‌ راه‌ها، بستر مهم برای توسعه در هر استان است، اظهار کرد: امروز تحول بسیار خوبی در حوزه‌ راه‌های استان صورت گرفته به طوری که در اربعین سال جاری، با وجود خیل عظیم زوار، ترافیک و توقفی در سطح جاده‌های استان وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌ زیرساخت‌های استان، ۶۴ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۵۰ هزار میلیارد ریال فقط در حوزه‌ راه‌های استان بوده است، گفت: ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.

استاندار ایلام با بیان اینکه فاز اول این پروژه در آستانه‌ افتتاح است، افزود: در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش سیستم‌های آبیاری قرار خواهد گرفت.

بهرام‌نیا گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال) برای سامانه‌ گرمسیری، ۲۹ هزار میلیارد ریال در این دولت هزینه شده است.

وی گفت: برای این پروژه از نقطه‌ صفر مرزی استان تا سد کنجانچم به طول ۸۵ کیلومتر ۲ لوله‌ ۲ متر و ۴۰‌سانتی‌متری شبکه گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از سومار تا سد “کنجان‌چم”، آب در لوله‌های این سامانه جریان دارد و از سد کنجان‌چم تا دهلران هم از ۱۵۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری، ۹۰ کیلومتر انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول هفت کیلومتر است که فقط در این دولت ۱۰هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌ نفت و گاز استان، تصریح کرد: ان‌.جی. ال ۳۱۰۰ و صبا انرژی دهلران در آستانه‌ بهره‌برداری قرار دارند و پتروشیمی دره‌شهر مجوز آن صادر و پتروشیمی هلیلان نیز در حال اجرا و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

استاندار ایلام با بیان اینکه فاز دوم پالایشگاه ایلام نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در ایام‌الله دهه‌ فجر ۳۲۶ طرح و پروژه‌ عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۷ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲هزار و ۸۵۷ نفر به‌صورت(مستقیم و غیرمستقیم) در استان ایلام کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نه چندان دور این استان در ردیف استان‌های برخوردار کشور قرار خواهد گرفت، یادآورشد: پتروشیمی ارغوان‌گستر در مرحله‌ بهره‌برداری قرار دارد و عملیات اجرایی پارک پلی‌پروپیلن در مهران نیز به زودی آغاز و حدود ۹۲ کارخانه در آن راه‌اندازی و برای بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌ ایوان با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و نیز سالن فرودگاه شهدای ایلام نیز در آستانه‌ بهره‌برداری قرار دارند، از خرید چهار فروند هواپیمای امبرائر ۱۴۵ برای پرواز در خطوط هوایی ایلام خبر داد و گفت: با این اقدام امید است بخشی از مشکل سفر هوایی مردم استان برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) راه حق را برای نظام و انقلاب ترسیم کرد و روز به روز این نظام در در همه‌ حوزه‌ها در حال پیشرفت است، ابراز کرد: امروز ایران اسلامی دهمین کشور دنیا از نظر هوا و فضا است، کشور ما قبل از انقلاب، مامن و اردوگاه ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی بود که کاپیتولاسیون را مطرح می‌کردند و مردم هیچ حقی در تعیین سرنوشت خود نداشتند.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: پس از انقلاب وقتی جبهه‌ استکبار در جنگ سرد با شکست مواجه شد به جنگ نرم متوسل شد و همه‌ تلاش خود را برای سرنگونی نظام به‌کار گرفت ولی بازهم با شکست مواجه شد.

استاندار ایلام با بیان این‌که جبهه‌ استکبار در جنگ سخت و نرم مغلوب نظام اسلامی شد، یادآور شد: اکنون جنگ ترکیبی و ادراکی حربه‌ جدید جبهه‌ استکبار برای مقابله با نظام اسلامی است که راه مقابله با این حربه، تبیین دستاوردها و جهاد تبیین است.

بهرام‌نیا با اشاره به پیشرفت‌های نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز با وجود همه‌ تحریم‌ها، کشور در همه‌ حوزه‌ها از جمله علوم فضایی، سلول‌های بنیادی، پزشکی، صنعت و اقتصاد به پیشرفت رسیده است.

بیشتر بخوانید:
برخورد صریح و قاطع فرمانداری دهلران و صمت استان ایلام در این خصوص طولانی شدن روند احداث کارخانه سیمان دهلران
کارخانه ؛یا آینه دق جوانان بیکار شهرستان دهلران / مسئولان کارخانه سیمان دهلران را تعیین تکلیف کنند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.