تولید سالانه ۷۵ هزار تن گچ در ایلام
19 بهمن 1402 - 11:26
بازدید 47
2
مدیرکل سازمان صمت ایلام گفت: ظرفیت تولید شرکت گچ ایلام صالح، ۷۵ هزار تن در سال است و بخش اعظم تولیدات آن به عراق و کویت صادر می‌شود.
منبع : فارس
پ
پ

به گزارش گفتمان: رضا محمدرحیمی مدیرکل سازمان صمت استان ایلام، صبح پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: استان ایلام در حوزه معدن دارای پتانسیل‌های مطلوبی است و از ۸۶ نوع ماده معدنی ۱۶ نوع در استان ایلام شناسایی شده که بیشتر شامل مصالح ساختمانی و کانی‌های غیرفلزی از جمله گچ است.

وی افزود: مجوز مربوط به شرکت گچ ایلام صالح سال‌های گذشته صادر اما این واحد راکد بوده و خوشبختانه در ۲ سال گذشته این واحد صنعتی فعال شده است و ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۷۰ نفر بصورت غیرمستقیم در این شرکت شاغل هستند.

مدیرکل سازمان صمت استان، ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این واحد ۳۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید نیز ۷۵ هزار تن در سال است و برای اولین بار خط تولید گچ میکرونیزه در این واحد راه‌اندازی شده است.

محمدرحیمی خاطرنشان کرد: بخش اعظم تولیدات این واحد صنعتی به کشور عراق و کویت صادر می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به آماده بودن بودن طرح‌های پیشنهادی در حوزه صنعت و معدن، جهت معرفی به سرمایه‌گذاران، شرایط کار و فعالیت در استان ایلام فراهم است و از تمامی سرمایه‌گذاران جهت فعالیت در استان دعوت می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.