صادرات یک هزار تن ماهی قزل آلا از همدان به روسیه
24 بهمن 1402 - 11:20
بازدید 79
4
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاوزی همدان از صادرات یک هزار تن ماهی قزل‌آلا به صورت بسته بندی و فیله از استان به روسیه طی سال جاری خبر داد و گفت: صادرات ماهیان زینتی نیز به شکل غیرمستقیم از استان به کشورهای مختلف خارجی انجام می‌شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: احمد بختیاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی تولید ماهی خوراکی تا پایان سال هفت هزار تن، ماهی زینتی و زالو طبی پنج هزار و ۲۵۰ هزار قطعه و بچه ماهی ۲۱ میلیون قطعه است.

این مسوول یادآور شد: اعتباری معادل پنج میلیارد ریال در راستای آموزش و ترویج پرورش و مصرف ماهی در استان در نظر گرفته شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاوزی استان همدان گفت: به منظور ترویج فرهنگ سازی مصرف ماهی سه هزار نفر روز دوره آموزشی در همدان گذرانده شده است.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سرانه مصرف و ترویج فرهنگ مصرف ۱۲۰ دوره آموزش تئوری و عملی طبخ آبزیان در ۱۰ شهرستان همدان برگزار شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: هشت جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌هایی چون نهاوند، همدان، درگزین، اسدآباد، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان برگزار شده و تا پایان سال سه جشنواره دیگر در شهرستان‌های ملایر، رزن و بهار برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در جشنواره طبخ غذاهای دریایی بیش از ۵۰ نوع غذای دریایی طبخ می‌شود و هر جشنواره با حضور بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده و مسئولان برگزار می‌شود.

بختیاری اظهار کرد: امسال ۷۵۰ نفر روز آموزش برای آبزی پروران در قالب ۳۰ دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه دو همایش در راستای مقابله با کم آبی، بهره‌وری آب و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از تکنولوژی نانو اکسیژن و توربین عمود محور تولید برق نیز برگزار شده است، تصریح کرد: علاقه مندان و پرورش دهندگان ماهی می‌توانند از همایش‌ها و دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:
پیشی گرفتن ۱۳ میلیون دلاری صادرات کالا در همدان نسبت به واردات
جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان برگزار شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.