واکنش‌های متفاوت به حمله افراد ناشناس و مضروب شدن اعضای تیم امید تراکتور در کرمانشاه
10 اسفند 1402 - 11:32
بازدید 41
6
حمله افراد ناشناس به کاروان تیم فوتبال امید تراکتور که برای برگزاری یک مسابقه در چارچوب رقابت های لیگ برتر امید به کرمانشاه سفر کرده بودند با واکنش متفاوتی از سوی سازمان لیگ و مسوولان دو تیم مواجه شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: طبق برنامه رسمی فدراسیون فوتبال قرار بود در هفته پایانی رقابت های لیگ برتر رده سنی امید، دیداری حساس بین تیم‌های بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز راس ساعت ۱۴ روز دوشنبه گذشته هفتم اسفند در ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه برگزار شود.

در حالیکه حدود یک ساعت قبل از شروع دیدار همه عوامل برگزاری مسابقه از جمله داوران، پلیس، گروه پزشکی و ناظر بازی حاضر شده بودند تا مسابقه برگزار شود، مسوولان تیم تراکتور با مطرح کردن اینکه در ورودی ورزشگاه به اتوبوس حامل بازیکنان آنها حمله شده است، حاضر به برگزاری مسابقه نشدند.

با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفتیم

در مورد این حادثه مدیر آکادمی باشگاه تراکتور تبریز گفت: با حمله افراد ناشناس به اتوبوس تیم ما پیش از آغاز بازی با بعثت کرمانشاه، بیشتر بازیکنان با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

کاظم محمودی مدیر آکادمی باشگاه تراکتور در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه در خصوص اتفاقات رخ داده اظهار کرد: با حمله افراد ناشناس به اتوبوس تیم امید تراکتور پیش از آغاز بازی با بعثت کرمانشاه، اکثر اعضای تیم با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که با حضور عوامل اورژانس، به صورت سرپایی درمان شدند. در این بین، باتوجه به شدت جراحات وارده چهار بازیکن به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: پس از معاینات تکمیلی پزشکان و عکس‌برداری‌ انجام شده از بخش‌های آسیب دیده بازیکنان، مشخص شد که بینی «سوران کریم‌زاده» دچار شکستگی شده و سایر بازیکنان نیز از ناحیه سر، دنده، دست و پا آسیب دیده‌اند.

محمودی در خصوص بیانیه باشگاه بعثت کرمانشاه نیز گفت: عوامل انتظامی و ناظر بازی گزارش اتفاقات رخ داده را تهیه کرده و به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنند. بیانیه باشگاه بعثت نیز غیرمسوولانه، مضحک و فاقد اهمیت بوده زیرا تصاویر و فیلم‌های منتشره گویای کامل اتفاقات است.

باشگاه تراکتور ضمن ابراز تاسف و نگرانی از اتفاقات رخ داده در کرمانشاه، پیگیری موضوع از طریق ارکان قضایی و انضباطی فدراسیون فوتبال را در دستور کار قرار داده است و مقرر گردید که بعد از بازگشت تیم به تبریز، شکوایه‌ای از سوی امور حقوقی باشگاه خطاب به دادستان کرمانشاه ارسال تا عاملان این رفتار نامتعارف مورد پیگرد حقوقی قرار گیرند.

بیانیه باشگاه بعثت

روابط‌ عمومی باشگاه بعثت کرمانشاه نیز پس از این اتفاقات بعد از ظهر روز دوشنبه بیانیه ای رسمی به این شرح صادر است:

بر اساس برنامه رسمی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۲ قرار بود در چارچوب لیگ برتر امید کشور تیم‌های بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز راس ساعت ۱۴ در ورزشگاه آزادی کرمانشاه به مصاف یکدیگر بروند.

در حالیکه ساعت ۱۳ کلیه عوامل برگزاری مسابقه اعم از نیروهای انتظامی، کادر درمان و آمبولانس، نماینده فدراسیون و داوران در ورزشگاه حاضر بودند تیم تبریزی با ادعای درگیری در خارج از استادیوم حاضر به بازی نشده و از حضور در مسابقه به بهانه واهی امتناع کرد این در حالیست که هیچ سندی مبنی بر ادعای مطروحه ارائه نشده و بر اساس تصاویر موجود و مستند اتوبوس تیم تراکتور در صحت و سلامت کامل بوده و این بازی رسانه‌ای صرفا توجیه عدم حضورشان بوده است.

بیانیه مذکور همچنین آورده است طبق صورتجلسه رسمی نماینده فدراسیون تمام اتفاقات مطرح شده توسط تیم تراکتور فقط در حد ادعا بوده و هیچ سندی ارائه نشده و امنیت حاضران در ورزشگاه و استادیوم به بالاترین شکل ممکن فراهم شده بود.

همچنین نتیجه این دیدار در شرایط جدول بسیار تاثیر گذار بود و این ترفند برای فرار از رقابت در مستطیل سبز است و گرنه کرمانشاه و مردمش همواره در مهمان‌نوازی شهره بوده و قطعا این بازی‌های رسانه‌ای‌ ناجوانمردانه سناریویی بیش نیست.

حمله به اتوبوس تراکتور در خارج از ورزشگاه رخ داده است

سازمان لیگ فوتبال ایران نیز در مورد اتفاقات اخیر کرمانشاه اعلام کرد: اتوبوس حامل بازیکنان و مربیان تیم امید تراکتور تبریز خارج از ورزشگاه در کرمانشاه مورد حمله سرنشینان یک دستگاه خودرو ماکسیما قرار گرفت که متاسفانه برخی از بازیکنان این تیم مجروح شدند.

این اتفاق ناگوار به هیچ عنوان ارتباطی با ورزشگاه ندارد و بلافاصله بعد از این حادثه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به مساله ورود پیدا کردند و ضمن لغو فوری مسابقه امیدهای بعثت کرمانشاه و تراکتور در لیگ برتر گزارش اتفاقات رخ داده را هم مستند و مکتوب به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و حراست جهت تصمیم گیری ارسال کردند.

همچنین مسوولان انتظامی و امنیتی استان کرمانشاه پیگیر دستگیری عوامل حمله کننده به اتوبوس تیم تراکتور هستند.

حادثه برای بازیکنان تیم تراکتور هیچ ارتباطی با تیم بعثت ندارد

رییس هیات فوتبال استان کرمانشاه نیز اعلام کرده است؛ اتفاقات رخ داده برای برخی بازیکنان تراکتور تبریز هیج ارتباطی با تیم بعثت کرمانشاه ندارد.

علیرضا محبی زنگنه با اشاره به اتفاقات پیش از بازی تیم‌های امید بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز اظهار کرد: اتفاقات امروز پیش از بازی و خارج از استادیوم آزادی بوده و هیچ ربطی هم به تیم بعثت ندارد.

وی افزود: کمیته انضباطی و مسوولان فدراسیون هم در تماسی که با من داشتند اعلام کردم که این مسئله‌ خارج از ورزشگاه بوده و تیم بعثت نقشی در آن نداشته است.

رییس هیات فوتبال کرمانشاه تاکید کرد: با وجود این که ناظر بازی از تیم تراکتور می خواهد برای برگزاری بازی وارد زمین شوند، اما متاسفانه این تیم امتناع می کند.

وی گفت: طی بازدیدی که من به همراه مسوول کمیته جوانان هیات استان از بیمارستان داشتیم، چند نفر از بازیکنان تیم تراکتور مصدوم شده اند اما مصدومیت آنها سطحی بوده و به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده اند.

اتفاقات قبل از بازی تیم‌های بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز پیگیری می‌ شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با اشاره به اتفاقات قبل از دیدار تیم های امید بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز اعلام کرد: این حادثه خارج از ورزشگاه آزادی رخ داده و در حال انجام بررسی‌های لازم روی زوایای این ادعاها هستیم.

منوچهر حاتمی با تاکید بر اینکه محیط ورزش باید محیط اخلاق مدارانه، پاک و سالمی باشد، اضافه کرد: مردم کرمانشاه همواره در طول تاریخ مردمی میهمان نواز بوده اند لذا به همراه هیات فوتبال استان و باشگاه بعثت بررسی لازم را انجام خواهیم داد و اگر صحت ادعای مسوولان تیم حریف تایید شود، پیگیری برای برخورد با مسببان را خواهیم داشت.

تامین امنیت با میزبان، هیات فوتبال و نیروی انتظامی است

مدیرعامل باشگاه تراکتور نیز طی گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد حواشی دیدار تیم‌های امید تراکتور و بعثت کرمانشاه اظهار کرد: وقتی به سمت ورزشگاه رفتیم، اتوبوس نمی‌توانست به داخل برود و بیرون ماند.

هوشنگ نصیرزاده افزود: وقتی که در اتوبوس باز شد پنج بازیکن تراکتور پایین می‌آیند تا در صندوق را باز کنند و چمدان‌های خود را در بیاورند، در این حین چند نفر از اتومبیل ماکسیما پیاده شده و با اشیا برنده و شوکر به بازیکنانم حمله کردند و بعد از آن با ضربه چاقو به بدنه اتوبوس؛ کفش‌ها و لباس‌های بازیکنان را می‌برند.

مدیر عامل تراکتور ادامه داد: راننده اتوبوس شماره ماکسیما را به نیروی انتظامی کرمانشاه اعلام کرد و پلیس گفت پلاک برای یک پراید است، بعد از این حادثه بازیکنان تراکتور به داخل زمین می‌روند و بازیکنان بعثت در حال گرم کردن بودند که اصلا توجهی به بازیکنان ما نمی کنند از این رو موضوع باعث شد تا با اورژانس تماس بگیریم.

نصیرزاده یادآور شد: وقتی از هتل به سمت ورزشگاه می‌رویم امنیت ما با تیم میزبان، هیات فوتبال و نیروی انتظامی است، نمی‌توانند بگویند به بیرون رفتید و به ما ربطی ندارد، چرا که آداب برگزاری فوتبال اینگونه است.

وی تاکید کرد: اصلا سابقه نداشته مردم خوب کرمانشاه چنین کاری کنند، اگر بچه مردم کشته می‌شد اصلا این فوتبال ارزشی نداشت و چرا ما باید صحنه سازی کنیم؟ صدرصد دوربین همه وقایع را رصد کرده است، حداقل ۱۲ نفر حمله کردند و از کنار ماکسیما چند نفر از گوشه کنار منتظر بودند تا حمله کنند، درست نیست تا اگر چهار نفر کار اشتباه کردند، کل مردم کرمانشاه زیر سووال بروند.

هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقه وجود نداشت

مدیرعامل باشگاه بعثت کرمانشاه در خصوص اتفاقات پیش از بازی تیمش با تیم تراکتور تبریز گفت: همه چیز مهیای بازی بود، اما تیم حریف حاضر به برگزاری بازی نشد.

افشین حسنی در گفت و گویی اظهار کرد: طبق برنامه رسمی فدراسیون فوتبال روز دوشنبه قرار بود در هفته پایانی رقابت های لیگ برتر رده سنی امید، دیدار حساس بین تیم‌های بعثت کرمانشاه و تراکتور تبریز راس ساعت ۱۴ در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه برگزار شود.

وی افزود: در حالی که از حدود یک ساعت قبل از شروع دیدار همه عوامل برگزاری مسابقه همچون داوران، نیروی انتظامی، تیم پزشکی و ناظر بازی حاضر شده بودند تا مسابقه برگزار شود، اما حریف تبریزی با ادعای اینکه در ورودی ورزشگاه به اتوبوس حامل بازیکنان آنها حمله شده، از برگزاری این دیدار امتناع کردند.

مدیر عامل باشگاه بعثت کرمانشاه با بیان اینکه مسوولیت تیم ما تامین امنیت در داخل ورزشگاه است، گفت: بر اساس اعلام ناظر بازی هیج مشکلی در داخل ورزشگاه وجود نداشت ولی مسوولان تیم تراکتور با این ادعا که لباس بازی نداشته و تعداد بازیکنان مان کم است؛ حاضر به بازی نشدند.

وی با بیان اینکه مسوولان باشگاه تراکتور معلوم نبود به چه دلیلی حاضر به بازی کردن نبودند، افزود: به اذعان داور و ناظر فدراسیون همه چیز در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه مهیای برگزاری مسابقه بود.

دستگیری عوامل درگیری با تیم فوتبال امید تراکتور تبریز

در همین پیوند فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که عوامل درگیری با اعضای تیم امید فوتبال تراکتور تبریز دستگیر شده اند.

سرهنگ علیرضا دلیری اظهار کرد: حوالی ظهر روز دوشنبه ۷ اسفند ماه جاری و در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری در حوالی ورودی استادیوم آزادی شهر کرمانشاه بلافاصله ماموران کلانتری محل به آدرس اعلامی عزیمت کردند.

وی افزود: پس از حضور پلیس، شخصی با هویت معلوم که خود را سرپرست تیم فوتبال امید تراکتور تبریز معرفی کرد به ماموران مراجعه و اظهار داشت در حوالی درب ورودی استادیوم آزادی تعدادی از افراد منتسب به هواداران تیم فوتبال بعثت کرمانشاه با آن ها درگیر شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این فرد خواستار رسیدگی به موضوع درگیری با بازیکنان تراکتور شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله در اجرای تدابیر فرمانده انتظامی استان کرمانشاه و نظارت و هدایت میدانی ایشان با تشکیل تیم های متعدد انتظامی و تخصصی رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ دلیری با بیان اینکه ماموران پلیس ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو ، تعداد پنج نفر از عاملان نزاع را دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی دادند، افزود: ۴ نفر دیگر از عاملان درگیری هم شناسایی و تلاش برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.