ساخت سازه‌های ناایمن امنیت یک محله را به خطر می‌اندازد
16 اسفند 1402 - 11:00
بازدید 43
1
استاندار کرمانشاه گفت: ساخت سازه‌های ناایمن، امنیت یک محله را به خطر می‌اندازد.
منبع : مهر
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمد طیب صحرایی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ساخت سازه‌های ناایمن تهدیدی برای امنیت جانی و مالی شهروندان است، لذا باید اقداماتی منسجم برای جلوگیری از ساخت این سازه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به موضوعات مطرحه در این جلسه، افزود: برخی از این موضوعات از جمله موضوع آب در بخش تأمین آب و نیز ساماندهی پساب حائز اهمیت است، لذا باید به صورت متمرکز، مفصل و ویژه در دستور کار قرار بگیرد تا به یک برنامه مشخص اقدام برسیم.

استاندار کرمانشاه به بحث به‌روز رسانی و تجهیز دیزل ژنراتورها در سازمان‌ها و ادارات مختلف به منظور آمادگی برای تأمین برق تابستان سال آینده پرداخت و ادامه داد: به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی مقرر شد کلیه اعضای ستاد و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به تأمین یا رفع نقص دستگاه دیزل ژنراتور واحدهای تابع اقدام کند.

صحرایی تصریح کرد: در کنار تأمین دستگاه‌های دیزل ژنراتور، بحث سلول‌های خورشیدی نیز دنبال می‌شود که در این راستا با در اختیار قرار دادن این سلول‌ها به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر تأمین بخشی از برق مصرفی استان باعث ایجاد درآمد برای این قشر می‌شود.

وی گفت: بر اساس برآوردهای دستگاه‌های ذیربط طی تابستان سال آینده ۷۰ مگاوات برق استان توسط دیزل ژنراتور و ۲۵ مگاوات نیز توسط سلول‌های خورشیدی تأمین خواهد شد که این اقدام کمکی به تأمین برق مصرفی کرمانشاه خواهد بود.

صحرایی به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نباید صرفاً یک مسئله اداری تلقی شود چرا که مسئله امنیت جان و مال شهروندان در میان است.

وی با بیان اینکه در اکثریت سازه‌های نا ایمن سازنده در آنجا ساکن نمی‌شود، بیان کرد: وجود یک سازه نا ایمن، یک محله را در معرض خطر قرار می‌دهد لذا باید مجموعه‌های زی‌ربط مختلف در کنار هم قرار بگیرند و به یک نتیجه برای اقدام مشخص برسند.

صحرایی تاکید کرد: جلسات این مباحث مهم و اولویت‌دار باید تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی تشکیل و به یک جمع‌بندی مشخص به یک نظام اجرایی برسیم.

استاندار کرمانشاه وجود ۲ نقشه برای ساخت یک ساختمان توهین به شهروندان دانست و توضیح داد: اینکه یک نقشه ساختمانی ایمن طراحی می‌شود و در اجرا نقشه دیگر با طراحی نا ایمن ساخته می‌شود توهین به امنیت جانی و مالی مردم است و آسیب آن در آینده غیر قابل جبران خواهد بود.

به موضوع ساماندهی آب‌های مصرفی در بخش کشاورزی مناطق مختلف این استان نیز پرداخت و بیان کرد: انسداد چاهای غیر مجاز باید با جدیت دنبال شود چرا که در آینده موجب نشست زمین و در نتیجه وارد شدن آسیب‌های جدی به روستاها می‌شود.

صحرایی از افزایش سه درصدی ضریب نفوذ بیمه منازل روستایی و شهری طی سال جاری خبر داد و گفت: ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی از ۲۰.۹۷ درصد در سال گذشته به ۲۳.۷۶ درصد در سال جاری رسیده است.

گفتنی است، در این جلسه برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای مدیریت حوادث و اتفاقات احتمالی انجام شد و دستگاه‌های عضو موظف به ایجاد آمادگی لازم شدند.

بیشتر بخوانید:
ساختمان‌های بدون استحکام بنا تخریب می‌شوند
شناسایی ۳ سازه پر خطر در ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.