امهال وام‌های بخش کشاورزی دروغ ۱۳ مدیریت بحران استان ایلام
17 اسفند 1402 - 20:46
بازدید 34
3
بدون تردید مهمترین موضوع سال جاری بخشودگی و امهال وام‌های بخش کشاورزی و زیر مجموعه آن بود که امسال بر خلاف سنوات گذشته بصورت کامل اجرایی نشد و خساراتی را متوجه وام گیرندگان و ضامنین آنها گردید .
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: یکی از مصوبات هیات وزیران جهت حمایت از کشاورزان و دامداران خسارت دیده ناشی از خشکسالی، سیل و حوادث غیر مترقبه بخشودگی و امهال وام‌های بخش کشاورزی می باشد که همه ساله طی بخشنامه ای در آغاز سال جدید تصویب و به بانکها جهت اجرا شدن ابلاغ می شود.

 امسال نیز به مثابه سنوات گذشته این بخشنامه تصویب و به بانک مرکزی جهت اجرا ابلاغ شد ولیکن به دلیل محدودیت منابع بصورت ناقص و فقط شامل حال عده ای بسیار محدود گردید فلذا نه تنها باری از دوش کشاورز بخت برگشته برداشته نشد بلکه مشکلاتی را از قبیل جریمه های سنگین دیرکرد و پرداخت ضرب العجلی با فشار بر ضامنین برای آنها به بار و حسابی کام آنها را تلخ کرد .

به درازا کشیدن و عدم اجرای کامل این بخشنامه حتی کشاورزان را دلخوش به سفر رییس جمهور به استان و استعانت این مورد از وی را امیدوار کرد تا همچنان چشم انتظار گشایشی در این خصوص باشند.

اکنون و در آستانه سال نو و عید نوروز مدیرکل مدیریت بحران استان طی مصاحبه ای خبر از امهال وام‌های بخش کشاورزی به عنوان عیدی به کشاورزان داده است و این در حالی است که خبر مذکور از اساس کذب بوده و مردم با مراجعه با شعب بانک با این پاسخ مواجه می شوند که چنین طرحی وجود نداشته و آخرین خبر همان طرح چهار ماه قبل است که قبلا اجرایی شده است.

ظاهرا مهم بودن این موضوع سبب شده تا مدیرکل مدیریت بحران استان آن را دستمایه ای برای طرح دروغ سیزده که بر اساس یک رسم قدیمی مرسوم است در ایام عید با طرح یک دروغ بزرگ مردم را شگفت زده کنند الگو برداری و دروغی به این مهمی را مطرح نماید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.