سهم واقعی اسلام آبادغرب از سد چناره در حال تحقق است
19 اسفند 1402 - 10:30
بازدید 25
2
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی: نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص سهمیه واقعی اسلام آبادغرب از سد چناره با قول مساعد وزیر و سایر مسوولان وزارت نیرو در حال تحقق است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: مجتبی بخشی‌پور روز شنبه  اظهار کرد: سال‌ها قبل ساخت سد چناره تصویب شده بود و متأسفانه سهمی برای اسلام آبادغرب از آب سد در نظر گرفته نشده بود.

وی گفت: از آنجا که این امر یک ظلم در حق مردم شهرستان بود هیچگاه آن را نپذیرفتیم و در جلسات متعدد با مسوولان وزارت نیرو پیگیر این موضوع بودیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه گفت: پس از حدود سه سال پیگیری بالأخره سهمی برای اسلام‌آبادغرب از آب سد در نظر گرفته شد که به نظر ما قبول نبود.

وی با اشاره به تنش های آبی موجود و نقش حیاتی آب در توسعه هر منطقه، گفت: اختصاص سهم بیشتر از آب سد چناره به اسلام‌آبادغرب منجر به افزایش بهره‌وری کشاورزی و ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر برای مردم می شود.

بخشی‌پور ادامه داد: حدود ۸٠٠ هکتار از منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب در اثر ساخت این سد به زیر آب می رود و سرچشمه آب این سد در حوزه سرزمینی اسلام‌آبادغرب قرار دارد و باید سهم بیشتری برای شهرستان در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه در دیدار با وزیر نیرو به وی اعلام کردم سهمیه اسلام‌آبادغرب از آب سد چناره باید افزایش یابد و سهمیه در نظر گرفته شده قابل قبول نیست، اظهار کرد: پس از پیگیری های مکرر، اختصاص سهمیه واقعی اسلام آبادغرب از آب سد با قول مساعد وزیر نیرو و سایر مسوولان این وزارتخانه در حال تحقق است.

بخشی‌پور در پایان بیان کرد: همچنین در دیدار وزیر نیرو، نوسازی و رفع مشکلات موجود شبکه برق رسانی و رفع مشکل خاموشی مکرر برق حوزه انتخابیه در تابستان مورد پیگیری قرار گرفت که اعتباری برای موضوع در نظر گرفته شد و بزودی ابلاغ می شود.

سد چناره شهرستان اسلام آباد غرب هنوز ساخته نشده و پیش‌بینی می شود چند سال آینده به بهره برداری برسد.

شهرستان اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

بیشتر بخوانید:
۴۳میلیارد تومان در سالجاری برای سد چناره جذب اعتبار شده است
حجم ذخیره آب سد ایلام ۶۲ درصد افت کرده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.